Social networking and youth
Descripción del Articulo
In this article, the author presents the fruits of his research on the relationship between the virtualworld and youth. The challenge of the new environment is presented here with a review from thepsychological, social and educational dimensions. The possible consequences of the misuse, aswell as th...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/107 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/107 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social networking, Internet, Web 2.0, digital natives, youth identity. Redes sociales, Internet, Web 2.0, nativos digitales, identidad juvenil. |
Sumario: | In this article, the author presents the fruits of his research on the relationship between the virtualworld and youth. The challenge of the new environment is presented here with a review from thepsychological, social and educational dimensions. The possible consequences of the misuse, aswell as the opportunities that this new situation leads, are also shown. Finally, recomendationsto take account both by parents and by educators are suggested. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).