A Study of the Peruvian woman image in magazine advertising

Descripción del Articulo

This research studies the print ads of one and two pages published in Somos magazine (El Comercio). In fact, we examine 520 advertisements with content analysis method; because we would like to determine which kind of women image appear in the Peruvian advertising. For that reason, our aim is to kno...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Castillo, Genara, Mensa, Marta
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2801
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2801
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:imagen femenina
mujer persona
mujer objeto sexual
publicidad peruana
revistas
análisis de contenido
feminine image
woman as a person
woman as sexy
peruvian advertising
magazines
content analysis
Descripción
Sumario:This research studies the print ads of one and two pages published in Somos magazine (El Comercio). In fact, we examine 520 advertisements with content analysis method; because we would like to determine which kind of women image appear in the Peruvian advertising. For that reason, our aim is to know if women appear in the ads as a person or as a sexual object.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).