Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students

Descripción del Articulo

The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Barboza Zelada, Luis Alberto, Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/194
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cognoscitivo
Enseñanza-Aprendizaje
Estilos de Aprendizaje
Cognitive
Teaching - Learning
Learning Styles
id REVUCV_fb3b26006055d619f77a591bbd3b809e
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/194
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian studentsAdaptación del inventario de estilos de aprendizaje de David Kolb en estudiantes peruanosBarboza Zelada, Luis AlbertoQuistgaard Álvarez, Jacinto AlbertoCognoscitivoEnseñanza-AprendizajeEstilos de AprendizajeCognitiveTeaching - LearningLearning StylesThe David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person approaches learning in a peculiar way; fruit of inheritance, previous experiences and current demands of the environment in which it operates. Obtaining evidence of content validitythrough the Judges Criterion, using the Aiken reliability index V; For the Internal Consistency the Cronbach's Alpha Coefficient was used, obtaining a score of 0.99 and establishing the Percentiles by Areas EC - OR - CA - EA and by Dimensions CA - EC (x) and EO - OR (y), determining the categories based on the established coordinates, whose ranges are x = -21 to 11 and = -17 to 14.Se adaptó el Inventario de Estilos de Aprendizaje de David Kolb para una población de 699 alumnos, 382 hombres y 317 mujeres del 1ro y 2do de secundaria de centros educativos de promotora castrense de Lima Metropolitana. Se asume como base teórica que los estilos de aprendizaje de Kolb, hacen referencia a la manera como cada persona enfoca el aprendizaje de forma peculiar; fruto de la herencia, las experiencias anteriores y las exigencias actuales del ambiente en el que se desenvuelve. Obteniéndose evidencias de validez de contenido a través de Criterio de Jueces, empleándose el índice de confiabilidad de alfa de Cronbach, obteniéndose un puntaje de 0.99 y Estableciéndose los Percentiles por Áreas EC – OR – CA – EA y por las Dimensiones CA – EC (x) y EO – OR (y), determinándose las categorías en base a las coordenadas establecidas, cuyos rangos son x = -21 a 11 y = -17 a 14.Universidad Cesar Vallejo2019-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194PsiqueMag; Vol. 8 No. 2 (2019): July - December; 12-24PsiqueMag; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 12-242307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194/185Derechos de autor 2019 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1942021-08-15T16:39:06Z
dc.title.none.fl_str_mv Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
Adaptación del inventario de estilos de aprendizaje de David Kolb en estudiantes peruanos
title Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
spellingShingle Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
Barboza Zelada, Luis Alberto
Cognoscitivo
Enseñanza-Aprendizaje
Estilos de Aprendizaje
Cognitive
Teaching - Learning
Learning Styles
title_short Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
title_full Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
title_fullStr Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
title_full_unstemmed Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
title_sort Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
dc.creator.none.fl_str_mv Barboza Zelada, Luis Alberto
Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto
author Barboza Zelada, Luis Alberto
author_facet Barboza Zelada, Luis Alberto
Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto
author_role author
author2 Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Cognoscitivo
Enseñanza-Aprendizaje
Estilos de Aprendizaje
Cognitive
Teaching - Learning
Learning Styles
topic Cognoscitivo
Enseñanza-Aprendizaje
Estilos de Aprendizaje
Cognitive
Teaching - Learning
Learning Styles
description The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person approaches learning in a peculiar way; fruit of inheritance, previous experiences and current demands of the environment in which it operates. Obtaining evidence of content validitythrough the Judges Criterion, using the Aiken reliability index V; For the Internal Consistency the Cronbach's Alpha Coefficient was used, obtaining a score of 0.99 and establishing the Percentiles by Areas EC - OR - CA - EA and by Dimensions CA - EC (x) and EO - OR (y), determining the categories based on the established coordinates, whose ranges are x = -21 to 11 and = -17 to 14.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194/185
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv PsiqueMag; Vol. 8 No. 2 (2019): July - December; 12-24
PsiqueMag; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 12-24
2307-0846
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1842454399243255808
score 12.873224
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).