Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
Descripción del Articulo
The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/194 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cognoscitivo Enseñanza-Aprendizaje Estilos de Aprendizaje Cognitive Teaching - Learning Learning Styles |
id |
REVUCV_fb3b26006055d619f77a591bbd3b809e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/194 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian studentsAdaptación del inventario de estilos de aprendizaje de David Kolb en estudiantes peruanosBarboza Zelada, Luis AlbertoQuistgaard Álvarez, Jacinto AlbertoCognoscitivoEnseñanza-AprendizajeEstilos de AprendizajeCognitiveTeaching - LearningLearning StylesThe David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person approaches learning in a peculiar way; fruit of inheritance, previous experiences and current demands of the environment in which it operates. Obtaining evidence of content validitythrough the Judges Criterion, using the Aiken reliability index V; For the Internal Consistency the Cronbach's Alpha Coefficient was used, obtaining a score of 0.99 and establishing the Percentiles by Areas EC - OR - CA - EA and by Dimensions CA - EC (x) and EO - OR (y), determining the categories based on the established coordinates, whose ranges are x = -21 to 11 and = -17 to 14.Se adaptó el Inventario de Estilos de Aprendizaje de David Kolb para una población de 699 alumnos, 382 hombres y 317 mujeres del 1ro y 2do de secundaria de centros educativos de promotora castrense de Lima Metropolitana. Se asume como base teórica que los estilos de aprendizaje de Kolb, hacen referencia a la manera como cada persona enfoca el aprendizaje de forma peculiar; fruto de la herencia, las experiencias anteriores y las exigencias actuales del ambiente en el que se desenvuelve. Obteniéndose evidencias de validez de contenido a través de Criterio de Jueces, empleándose el índice de confiabilidad de alfa de Cronbach, obteniéndose un puntaje de 0.99 y Estableciéndose los Percentiles por Áreas EC – OR – CA – EA y por las Dimensiones CA – EC (x) y EO – OR (y), determinándose las categorías en base a las coordenadas establecidas, cuyos rangos son x = -21 a 11 y = -17 a 14.Universidad Cesar Vallejo2019-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194PsiqueMag; Vol. 8 No. 2 (2019): July - December; 12-24PsiqueMag; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 12-242307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194/185Derechos de autor 2019 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1942021-08-15T16:39:06Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students Adaptación del inventario de estilos de aprendizaje de David Kolb en estudiantes peruanos |
title |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
spellingShingle |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students Barboza Zelada, Luis Alberto Cognoscitivo Enseñanza-Aprendizaje Estilos de Aprendizaje Cognitive Teaching - Learning Learning Styles |
title_short |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
title_full |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
title_fullStr |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
title_full_unstemmed |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
title_sort |
Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Barboza Zelada, Luis Alberto Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto |
author |
Barboza Zelada, Luis Alberto |
author_facet |
Barboza Zelada, Luis Alberto Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto |
author_role |
author |
author2 |
Quistgaard Álvarez, Jacinto Alberto |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Cognoscitivo Enseñanza-Aprendizaje Estilos de Aprendizaje Cognitive Teaching - Learning Learning Styles |
topic |
Cognoscitivo Enseñanza-Aprendizaje Estilos de Aprendizaje Cognitive Teaching - Learning Learning Styles |
description |
The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person approaches learning in a peculiar way; fruit of inheritance, previous experiences and current demands of the environment in which it operates. Obtaining evidence of content validitythrough the Judges Criterion, using the Aiken reliability index V; For the Internal Consistency the Cronbach's Alpha Coefficient was used, obtaining a score of 0.99 and establishing the Percentiles by Areas EC - OR - CA - EA and by Dimensions CA - EC (x) and EO - OR (y), determining the categories based on the established coordinates, whose ranges are x = -21 to 11 and = -17 to 14. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194/185 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
PsiqueMag; Vol. 8 No. 2 (2019): July - December; 12-24 PsiqueMag; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre; 12-24 2307-0846 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842454399243255808 |
score |
12.873224 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).