Adaptation of David Kolb's inventory of learning styles in Peruvian students
Descripción del Articulo
The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/194 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/194 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Cognoscitivo Enseñanza-Aprendizaje Estilos de Aprendizaje Cognitive Teaching - Learning Learning Styles |
Sumario: | The David Kolb Learning Styles Inventory was adapted for a population of 699 students, 382 men and 317 women in the 1st and 2nd years of secondary school in the military promoters of Metropolitan Lima. It is assumed as a theoretical basis that Kolb's learning styles refer to the way each person approaches learning in a peculiar way; fruit of inheritance, previous experiences and current demands of the environment in which it operates. Obtaining evidence of content validitythrough the Judges Criterion, using the Aiken reliability index V; For the Internal Consistency the Cronbach's Alpha Coefficient was used, obtaining a score of 0.99 and establishing the Percentiles by Areas EC - OR - CA - EA and by Dimensions CA - EC (x) and EO - OR (y), determining the categories based on the established coordinates, whose ranges are x = -21 to 11 and = -17 to 14. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).