Initial psychometric evidence of a scale to quantify the Relative frequency with which adolescents observe events of violence
Descripción del Articulo
This study was carried out with the aim of building a scale to quantify the relative frequency with which adolescents observe acts of violence. 860 high school students participated, 433 men and 427 women, aged 12 to 17 years. The 15 items showed adequate homogeneity, discrimination and community in...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/203 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/203 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Escala Observación de violencia Adolescentes Validez Confiabilidad Scale Observation of violence Adolescents Validity Reliability |
Sumario: | This study was carried out with the aim of building a scale to quantify the relative frequency with which adolescents observe acts of violence. 860 high school students participated, 433 men and 427 women, aged 12 to 17 years. The 15 items showed adequate homogeneity, discrimination and community indexes. We found evidence of validity in relation to life satisfaction and empathy. The exploratory factor analysis reported that the five factors: observation of violence on the Internet, TV, street, school and home, explain 77.6% of variance. Confirmatory factor analysis showed the model fit of five correlated factors (CFI = .969, RMSEA = .051 and SRMR = .031). Finally, the coefficients Alpha ordinal (.964) and Omega (.957) demonstrate the reliability of the EOVA scale. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).