Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school
Descripción del Articulo
The interest in educational improvement has led to rethinking the support actions in an institution by managers. In this way, the purpose of the study focused on identifying the influence of accompaniment on teaching work performance aimed at the innovation of educational practice. The methodology u...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2731 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2731 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | acompañamiento pedagógico desempeño docente calidad educativa enseñanza aprendizaje pedagogical support teaching performance educational quality teaching learning |
id |
REVUCV_8a04e057f10daf44d3131f126821a0e2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2731 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public schoolAcompañamiento institucional en el desempeño pedagógico en una escuela pública básica regular, PerúGuadalupe Villacorta, Andersonacompañamiento pedagógicodesempeño docentecalidad educativa enseñanzaaprendizajepedagogical supportteaching performanceeducational qualityteachinglearningThe interest in educational improvement has led to rethinking the support actions in an institution by managers. In this way, the purpose of the study focused on identifying the influence of accompaniment on teaching work performance aimed at the innovation of educational practice. The methodology used was quantitative, basic correlational and it was possible to count on the participation of teachers from a state school who were surveyed without any inconvenience using two questionnaires. The results showed acceptable high levels in the two variables, however, the interpersonal dimension has shown significance above the others. It was possible to conclude, on the relevance of having an action plan to carry out support activities and having responsible people and openness towards others.El interés por la mejora educativa ha conllevado a repensar las acciones de acompañamiento en una institución por parte de los directivos. De esta manera, el propósito del estudio se enfocó en identificar la influencia del acompañamiento en el desempeño laboral docente direccionado en la innovación de la práctica educacional. La metodología utilizada fue cuantitativa, básica correlacional y se pudo contar con la participación de los docentes de una escuela estatal quienes fueron encuestados sin ningún inconveniente mediante dos cuestionarios. Los resultados evidenciaron niveles altos aceptables en las dos variables, sin embargo, la dimensión interpersonal ha mostrado significancia por encima de las demás. Se pudo concluir, en la relevancia de disponer de un plan de acción para realizar las actividades de acompañamiento y contar con las personas responsables y apertura hacia los demás.Universidad César Vallejo2022-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/273110.18050/eduser.v9n2a3REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Julio-Diciembre; 28-372412-276910.18050/eduser.v9n2reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2731/2171Derechos de autor 2024 Anderson Guadalupe Villacortahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/27312024-02-10T16:53:32Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school Acompañamiento institucional en el desempeño pedagógico en una escuela pública básica regular, Perú |
title |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
spellingShingle |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school Guadalupe Villacorta, Anderson acompañamiento pedagógico desempeño docente calidad educativa enseñanza aprendizaje pedagogical support teaching performance educational quality teaching learning |
title_short |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
title_full |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
title_fullStr |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
title_full_unstemmed |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
title_sort |
Relevance of institutional support in pedagogical performance in a regular basic public school |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Guadalupe Villacorta, Anderson |
author |
Guadalupe Villacorta, Anderson |
author_facet |
Guadalupe Villacorta, Anderson |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
acompañamiento pedagógico desempeño docente calidad educativa enseñanza aprendizaje pedagogical support teaching performance educational quality teaching learning |
topic |
acompañamiento pedagógico desempeño docente calidad educativa enseñanza aprendizaje pedagogical support teaching performance educational quality teaching learning |
description |
The interest in educational improvement has led to rethinking the support actions in an institution by managers. In this way, the purpose of the study focused on identifying the influence of accompaniment on teaching work performance aimed at the innovation of educational practice. The methodology used was quantitative, basic correlational and it was possible to count on the participation of teachers from a state school who were surveyed without any inconvenience using two questionnaires. The results showed acceptable high levels in the two variables, however, the interpersonal dimension has shown significance above the others. It was possible to conclude, on the relevance of having an action plan to carry out support activities and having responsible people and openness towards others. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2731 10.18050/eduser.v9n2a3 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2731 |
identifier_str_mv |
10.18050/eduser.v9n2a3 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/2731/2171 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Anderson Guadalupe Villacorta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Anderson Guadalupe Villacorta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA EDUSER; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Julio-Diciembre; 28-37 2412-2769 10.18050/eduser.v9n2 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842454345174482944 |
score |
12.860346 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).