Social imaginaries about initial education male teacher on Comas district, Lima, Perú

Descripción del Articulo

This investigation seeks to interpret the social imaginaries about Initial Education male teacher on Comas district, Lima, Perú on 2018. This study pose since qualitative focus, phenomenological design through description of narratives on that community, with semi-estructured interview, getting this...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Zapata Cano, Juan José, Cruz Montero, Juana María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/383
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/383
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación inicial
Docente masculino
Imaginarios sociales
Representaciones sociales
Initial education
Male teacher
Social imaginaries
Social representations
Descripción
Sumario:This investigation seeks to interpret the social imaginaries about Initial Education male teacher on Comas district, Lima, Perú on 2018. This study pose since qualitative focus, phenomenological design through description of narratives on that community, with semi-estructured interview, getting this information about representations or thoughts socially accepted and extended that are build aroud a rare situation on this education level, so that it offers evidence about the influence of those peceptions in the exercise and teaching practice.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).