Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher

Descripción del Articulo

The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimens...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Campos Perales, Vilma, Lavín Martínez, José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/97
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:agronomía
estilos de aprendizaje
atención personalizada
concepción metodológica
agronomy
learning styles
personal attention
methodological conception
id REVUCV_5a13cfdcf4350ecb9c630563c313b598
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/97
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacherEstilos de aprendizaje: una vía para desarrollar habilidades y aumentar los conocimientos con atención personalizada del docenteCampos Perales, VilmaLavín Martínez, José Luisagronomíaestilos de aprendizajeatención personalizadaconcepción metodológicaagronomylearning stylespersonal attentionmethodological conceptionThe article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimensions, indicators, and evaluation scales that allows the identification of the aforementioned styles studied the race and propose measures for their implementation.En el artículo se exponen los resultados de una investigación realizada entre el período 2010, 2011 y 2012 con el propósito de proponer una vía para determinar los estilos de aprendizaje en estudiantes de la carrera de Agronomía de la Universidad de Guantánamo y potenciar, a partir de ellos, la atención personalizada. Se muestra una concepción metodológica integrada por dimensiones, indicadores y escalas evaluativas, que permite la identificación de los estilos antes mencionados de la carrera estudiada y proponer acciones para su implementación.Universidad Cesar Vallejo2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97PsiqueMag; Vol. 1 No. 1 (2012); 57-81PsiqueMag; Vol. 1 Núm. 1 (2012); 57-812307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97/91Derechos de autor 2012 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/972021-08-12T01:32:33Z
dc.title.none.fl_str_mv Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
Estilos de aprendizaje: una vía para desarrollar habilidades y aumentar los conocimientos con atención personalizada del docente
title Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
spellingShingle Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
Campos Perales, Vilma
agronomía
estilos de aprendizaje
atención personalizada
concepción metodológica
agronomy
learning styles
personal attention
methodological conception
title_short Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
title_full Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
title_fullStr Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
title_full_unstemmed Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
title_sort Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
dc.creator.none.fl_str_mv Campos Perales, Vilma
Lavín Martínez, José Luis
author Campos Perales, Vilma
author_facet Campos Perales, Vilma
Lavín Martínez, José Luis
author_role author
author2 Lavín Martínez, José Luis
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv agronomía
estilos de aprendizaje
atención personalizada
concepción metodológica
agronomy
learning styles
personal attention
methodological conception
topic agronomía
estilos de aprendizaje
atención personalizada
concepción metodológica
agronomy
learning styles
personal attention
methodological conception
description The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimensions, indicators, and evaluation scales that allows the identification of the aforementioned styles studied the race and propose measures for their implementation.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97/91
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2012 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2012 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv PsiqueMag; Vol. 1 No. 1 (2012); 57-81
PsiqueMag; Vol. 1 Núm. 1 (2012); 57-81
2307-0846
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846879905182121984
score 12.636967
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).