Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher
Descripción del Articulo
The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimens...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/97 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | agronomía estilos de aprendizaje atención personalizada concepción metodológica agronomy learning styles personal attention methodological conception |
| id |
REVUCV_5a13cfdcf4350ecb9c630563c313b598 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/97 |
| network_acronym_str |
REVUCV |
| network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacherEstilos de aprendizaje: una vía para desarrollar habilidades y aumentar los conocimientos con atención personalizada del docenteCampos Perales, VilmaLavín Martínez, José Luisagronomíaestilos de aprendizajeatención personalizadaconcepción metodológicaagronomylearning stylespersonal attentionmethodological conceptionThe article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimensions, indicators, and evaluation scales that allows the identification of the aforementioned styles studied the race and propose measures for their implementation.En el artículo se exponen los resultados de una investigación realizada entre el período 2010, 2011 y 2012 con el propósito de proponer una vía para determinar los estilos de aprendizaje en estudiantes de la carrera de Agronomía de la Universidad de Guantánamo y potenciar, a partir de ellos, la atención personalizada. Se muestra una concepción metodológica integrada por dimensiones, indicadores y escalas evaluativas, que permite la identificación de los estilos antes mencionados de la carrera estudiada y proponer acciones para su implementación.Universidad Cesar Vallejo2012-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97PsiqueMag; Vol. 1 No. 1 (2012); 57-81PsiqueMag; Vol. 1 Núm. 1 (2012); 57-812307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97/91Derechos de autor 2012 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/972021-08-12T01:32:33Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher Estilos de aprendizaje: una vía para desarrollar habilidades y aumentar los conocimientos con atención personalizada del docente |
| title |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| spellingShingle |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher Campos Perales, Vilma agronomía estilos de aprendizaje atención personalizada concepción metodológica agronomy learning styles personal attention methodological conception |
| title_short |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| title_full |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| title_fullStr |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| title_full_unstemmed |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| title_sort |
Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Campos Perales, Vilma Lavín Martínez, José Luis |
| author |
Campos Perales, Vilma |
| author_facet |
Campos Perales, Vilma Lavín Martínez, José Luis |
| author_role |
author |
| author2 |
Lavín Martínez, José Luis |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
agronomía estilos de aprendizaje atención personalizada concepción metodológica agronomy learning styles personal attention methodological conception |
| topic |
agronomía estilos de aprendizaje atención personalizada concepción metodológica agronomy learning styles personal attention methodological conception |
| description |
The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimensions, indicators, and evaluation scales that allows the identification of the aforementioned styles studied the race and propose measures for their implementation. |
| publishDate |
2012 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97 |
| url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97/91 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
PsiqueMag; Vol. 1 No. 1 (2012); 57-81 PsiqueMag; Vol. 1 Núm. 1 (2012); 57-81 2307-0846 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
| instname_str |
Universidad César Vallejo |
| instacron_str |
UCV |
| institution |
UCV |
| reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846879905182121984 |
| score |
12.636967 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).