Learning styles: An avenue for developing skills and increasing knowledge with personalized attention from the teacher

Descripción del Articulo

The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimens...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Campos Perales, Vilma, Lavín Martínez, José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/97
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/97
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:agronomía
estilos de aprendizaje
atención personalizada
concepción metodológica
agronomy
learning styles
personal attention
methodological conception
Descripción
Sumario:The article presents the results of research conducted between 2010, 2011 and 2012 in order to propose a way to determine the learning styles of students in the career of Agriculture, University of Guantanamo and improve from them personalized attention, is a methodological concept comprising dimensions, indicators, and evaluation scales that allows the identification of the aforementioned styles studied the race and propose measures for their implementation.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).