Teamwork and generic skills in engineering students
Descripción del Articulo
Society is constantly changing, in such a way that it requires competent professionals in the future, capable of working cooperatively, contributing with knowledge and innovations. The objective of this study was to determine the relationship between teamwork and generic skills in engineering studen...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2112 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/2112 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | trabajo en equipo competencias genéricas competencias instrumentales competencias sistemáticas competencias interpersonales Teamwork generic skills instrumental skills, systematic skills interpersonal skills |
Sumario: | Society is constantly changing, in such a way that it requires competent professionals in the future, capable of working cooperatively, contributing with knowledge and innovations. The objective of this study was to determine the relationship between teamwork and generic skills in engineering students. The quantitative approach of correlational design was used, for which a census sample of 106 engineering students was used, to whom two Likert scale questionnaires were applied. The results obtained a Spearman correlation of .342. It was concluded that there is a low significant relationship between teamwork and generic skills in Engineering students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).