Percepción del desempeño tutor y la conducta agresiva. Un estudio descriptivo realizado en una I.E.P. de Comas, Lima

Descripción del Articulo

Descriptive research, where it is used: the questionnaire aggressive behavior AQ Buss and Perry to measure aggressive behavior, and evaluation of the tutorial and guidance of Roa and Del Río (2010). The purposes of this study were to describe the perception of tutor performance and identify the most...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Carrasco Tamariz, Margarita, Reátegui Padilla, Sofía
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/429
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/429
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Percepción del tutor
Conducta agresiva
Agresividad
Tutoría
Perception of the tutor
Aggressive behavior
Aggressiveness
Tutoring
Descripción
Sumario:Descriptive research, where it is used: the questionnaire aggressive behavior AQ Buss and Perry to measure aggressive behavior, and evaluation of the tutorial and guidance of Roa and Del Río (2010). The purposes of this study were to describe the perception of tutor performance and identify the most predominant aggressive behavior in a probabilistic sample of 20 subjects in the 5th grade of Primary Education Institution in the district of Comas, Lima – Perú. The findings determined that 20% considered adequate tutor´s work, and 45% considered it as regular, in turn, the aggressive behavior with strongest presence was verbal (spreading rumors); and hostility had a minor presence.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).