Iconic method in reading inferences skills in eight and nine year old schoolchildren of a state educational institution of the Constitutional Province of Callao
Descripción del Articulo
The study was conducted in a State Educational Institution of the Constitutional Province of Callao, Peru. Type pre experimental with one group pre and posttest, aimed to determine the improvement of Inferential Reading Skills - HIL, through the design and implementation of a program of Iconic metho...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/406 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/406 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inferencias Proceso constructivo Lectura Comprensión Inferences Constructive process Reading Understanding |
Sumario: | The study was conducted in a State Educational Institution of the Constitutional Province of Callao, Peru. Type pre experimental with one group pre and posttest, aimed to determine the improvement of Inferential Reading Skills - HIL, through the design and implementation of a program of Iconic method based on experimental evidence in the study of understanding and learning (Estaún, 1998; Monge, 1992; Rengifo and Marulanda, 2007), in a sample of 93 students averaging between eight and nine years old. An instrument being elaborated based on the theories of Goodman (2002) and Inga (2009); to measure these skills. The implementation of the program was more effective in the ability to solve problems. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).