Introduction to the fractal concept in secondary education using immersive virtual reality

Descripción del Articulo

The fractal concept is not introduced in high school  despite its mathematical potential and applicability. Virtual  reality is a tool suitable for the facilitating of such an introduction. Our interest lies in understanding the influence of  the use of NeoTrie VR...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Chavil Montenegro, Dante Yván, Romero Albadalejo, Isabel María, Rodríguez Blancas, José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Científica del Sur
Repositorio:Revistas - Universidad Científica del Sur
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/765
Enlace del recurso:https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/765
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Realidad virtual
geometría fractal
educación
virtual reality
geometry
education
Descripción
Sumario:The fractal concept is not introduced in high school  despite its mathematical potential and applicability. Virtual  reality is a tool suitable for the facilitating of such an introduction. Our interest lies in understanding the influence of  the use of NeoTrie VR immersive virtual reality software on  the teaching of the fractal concept to first-year secondary  school students. A descriptive and qualitative research  method is employed, with three groups of students of four  members each. The results show that NeoTrie VR facilitates  the construction of fractals, and we observe that this positively impacts assimilation of the fractal concept. In addition, students display concentration and enjoyment, consistent with the flow experience, when using this software.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).