Introduction to the fractal concept in secondary education using immersive virtual reality
Descripción del Articulo
The fractal concept is not introduced in high school despite its mathematical potential and applicability. Virtual reality is a tool suitable for the facilitating of such an introduction. Our interest lies in understanding the influence of the use of NeoTrie VR...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/765 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/765 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Realidad virtual geometría fractal educación virtual reality geometry education |
Sumario: | The fractal concept is not introduced in high school despite its mathematical potential and applicability. Virtual reality is a tool suitable for the facilitating of such an introduction. Our interest lies in understanding the influence of the use of NeoTrie VR immersive virtual reality software on the teaching of the fractal concept to first-year secondary school students. A descriptive and qualitative research method is employed, with three groups of students of four members each. The results show that NeoTrie VR facilitates the construction of fractals, and we observe that this positively impacts assimilation of the fractal concept. In addition, students display concentration and enjoyment, consistent with the flow experience, when using this software. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).