Prosociality in pre-school age children from Santisimo Salvador School
Descripción del Articulo
In this study we suggest the need to value the relations between prosocial behavior and some personal variables like sex and age in a group of students of preschool educational level of four and five years. We worked with a sample of 92 students (59.8% male and 40.2% female) and the Questionnaire of...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Católica de Santa María |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica de Santa María |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ucsm.edu.pe:article/207 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ucsm.edu.pe/ojs/index.php/veritas/article/view/207 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Conducta prosocial educación preescolar moralidad |
Sumario: | In this study we suggest the need to value the relations between prosocial behavior and some personal variables like sex and age in a group of students of preschool educational level of four and five years. We worked with a sample of 92 students (59.8% male and 40.2% female) and the Questionnaire of Prosocial Behavior of Weir and Duveen. The results indicate that, perhaps the instrument has adecuate levels of validity and reliability, there are not statistical relations between age, sex and prosocial behavior, but compared means are major in older students (p <0.018). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).