The generation of wealth in the travel agencies located in the regions of Arequipa, Cusco, Lambayeque and La Libertad, year 2013 and the contribution to the regional gross domestic product

Descripción del Articulo

Describes the research carried out by the Observatory Tourist of Peru of the Professional School of Tourism and Hospitality of the University of San Martin de Porres, who poses as an aim to see the generation of the gross domestic product (GDP) of the travel agencies in the regions of Arequipa, Cusc...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Marsano Delgado, José Manuel Enrique, Iberico Díaz, Marcia Adriana, Málaga Nuñez-Zeballos, Alejandro, Pachas Fuentes, María Olivia, Pazos Miranda, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Turismo y Patrimonio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/32
Enlace del recurso:http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/32
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Demanda
Oferta
Agencias de viajes
Producto Interno Bruto
Valor Bruto de la Producción
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spelling The generation of wealth in the travel agencies located in the regions of Arequipa, Cusco, Lambayeque and La Libertad, year 2013 and the contribution to the regional gross domestic productLa generación de riqueza en las agencias de viajes ubicadas en las regiones de Arequipa, Cusco, Lambayeque y La Libertad, año 2013 y el aporte al producto interno bruto regionalMarsano Delgado, José Manuel EnriqueIberico Díaz, Marcia AdrianaMálaga Nuñez-Zeballos, AlejandroPachas Fuentes, María OliviaPazos Miranda, JoséDemandaOfertaAgencias de viajesProducto Interno BrutoValor Bruto de la ProducciónDescribes the research carried out by the Observatory Tourist of Peru of the Professional School of Tourism and Hospitality of the University of San Martin de Porres, who poses as an aim to see the generation of the gross domestic product (GDP) of the travel agencies in the regions of Arequipa, Cusco, Lambayeque and La Libertad; as well as its contribution to the GDP of each region. The methodology used was exploratory, transverse, descriptive and hermeneutic. We gave a quantitative approach, where applied techniques of accounting and economic research of the satellite accounts. The documentary and technical field technique were used. The universe was made up of 100 % of the travel agencies in the regions of Arequipa, Cusco, Lambayeque and La Libertad. The surveys were applied to executives and heads of establishments.Se describe la investigación realizada por el Observatorio Turístico del Perú de la Escuela Profesional de Turismo y Hotelería de la Universidad de San Martín de Porres, que plantea como objetivo conocer la generación del Producto Interno Bruto (PIB) de las agencias de viajes en las regiones de Arequipa, Cusco, Lambayeque y La Libertad; así como su aporte al PIB de cada región. La metodología utilizada fue de carácter exploratorio, transversal, descriptivo y hermenéutico. Se le dio un enfoque cuantitativo, donde se aplicaron técnicas propias de la investigación económica y contable de las cuentas satélites. Se utilizó la técnica documental y técnica de campo. El universo estuvo constituido por el 100 % de las agencias de viajes de las regiones de Arequipa, Cusco, Lambayeque y La Libertad. Las encuestas fueron aplicadas a los ejecutivos y jefes de los establecimientos.Universidad de San Martín de Porres2017-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/3210.24265/turpatrim.2015.n9.03Turismo y Patrimonio; No 9 (2015): Turismo y Patrimonio; 81-113Turismo y Patrimonio; Núm. 9 (2015): Turismo y Patrimonio; 81-1132313-853X1680-9556reponame:Turismo y Patrimonioinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/32/24info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/322020-11-10T22:52:19Z
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