Perú: unauthorized use of third party´s trademarks on “Google ads” A trademark infringement or an act of unfair competition?
Descripción del Articulo
In the current online advertising market, economic operators seek to divert demand of consumers to their offers through programmatic advertising. One of the most persuasive and effective is Google Ads. In this article, we shall analyse whether the unauthorized use of third-party trademarks as keywor...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/22440 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22440 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Protección al Consumidor Competencia desleal Publicidad Metatags Keywords Signos distintivos Consumer Protection Unfair competition Advertising Trademark |
Sumario: | In the current online advertising market, economic operators seek to divert demand of consumers to their offers through programmatic advertising. One of the most persuasive and effective is Google Ads. In this article, we shall analyse whether the unauthorized use of third-party trademarks as keywords on “Google Ads” constitute an act of unfair competition or a trademark infringement. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).