Holly Ramona: Science and the Contemporary Ideal of Excellence
Descripción del Articulo
According to an old way of thinking, any leve! of problematicity with respect to truth or theory dependence suffices to spoil the objectivity of a proposal. No credible discourse complies with such restrictions. Far from compromising the existence of knowledge, correct and incorrect, rational and no...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1999 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5810 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/5810 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | According to an old way of thinking, any leve! of problematicity with respect to truth or theory dependence suffices to spoil the objectivity of a proposal. No credible discourse complies with such restrictions. Far from compromising the existence of knowledge, correct and incorrect, rational and nonrational ideas, however. the said old way of thinking is simply incapable of representing the cognitive achievements that we actually have. This paper discusses a contemporary way of approaching the difference between ideas of high and low descriptive quality in terms of epistemological criteria that prevail in the most rigorous and reliable scientific practices. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).