Los desafíos de la educación inicial en la actualidad
Descripción del Articulo
The challenges of early childhood education nowadaysThis article shows, in summary form, some socioeconomic characteristics of modern society, including globalization, multiculturalism, inequality and social and economic gaps, changes in science and technology and its relation to early childhood edu...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/2487 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2487 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Education |
| Sumario: | The challenges of early childhood education nowadaysThis article shows, in summary form, some socioeconomic characteristics of modern society, including globalization, multiculturalism, inequality and social and economic gaps, changes in science and technology and its relation to early childhood education It also explains the various paradigms and conceptions of development and vision of childhood and education, leading to a profound renewal of the educational prospects.Keywords: globalization, multiculturalism, early childhood, paradigms, holistic approach, systemic approach, complex thinking, inclusive education, education for diversity |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).