Calidad de la educación: un desafío a cumplir

Descripción del Articulo

The author clearly defines Educational Quality as that that satisfies basic learning needs; a type of education that includes learning, assimilating knowledge, doing, living with others, and being. Education should be oriented to fulfill the Right to&...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martínez Ocaña, Bertha Emperatriz
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2064
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2064
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Calidad, educación, comprensión, política educativa, inclusión.
Quality, education, comprehension, educational policy, inclusion.
Descripción
Sumario:The author clearly defines Educational Quality as that that satisfies basic learning needs; a type of education that includes learning, assimilating knowledge, doing, living with others, and being. Education should be oriented to fulfill the Right to Comprehensive and Quality Education. The author also points out some progress in the coverage of basic education in Peru emphasizing the pursuit of quality.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).