Verbal Analogies Computerized Adaptive Test: Comparison of Stopping Rules

Descripción del Articulo

This study seeks to update Argentine psychometric studies. A Computerized Adaptive Test (CAT) was developed from a Verbal Analogies Item Bank (IB); it was programmed with FastTEST Pro version 2.0. A sample of 108 undergraduate students was assessed. Results were compared a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lozzia, Gabriela Susana, Abal, Facundo Juan Pablo, Galibert, María Silvia, Attorresi, Horacio Félix
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21571
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/21571
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Computer adaptive testing
Item bank
Item response theory
Verbal reasoning
College students
Test adaptativo informatizado
Banco de ítems
Teoría de respuesta al ítem
Razonamiento verbal
Estudiantes universitarios
Test adaptatif informatisé
Banque d’items
Théorie de la réponse à l’item
Raisonnement verbal
Étudiants universitaires
Teste adaptativo informatizado
Banco de itens
Teoria de resposta ao item
Analogias verbais
Raciocínio verbal
Estudantes universitários
Descripción
Sumario:This study seeks to update Argentine psychometric studies. A Computerized Adaptive Test (CAT) was developed from a Verbal Analogies Item Bank (IB); it was programmed with FastTEST Pro version 2.0. A sample of 108 undergraduate students was assessed. Results were compared according to three different CAT termination criteria (fixed length of 32 items, variable length when reaching an estimation error of less than or equal to .40 and to .30). Significantly high correlations were obtained (r > .90; p < .001) between the level of trait estimated from the BI and each of the three CAT variants. Given the BI characteristics, the fixed-length of 32 items for the CAT presented the optimal balance between precision and length.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).