Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
Descripción del Articulo
“Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education an...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23880 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Intensive difference Dramatization Tyrant teacher Method Equality od intelligences Diferencia intensiva Dramatización Maestro-tirano Método Igualdad de las inteligencias |
id |
REVPUCP_c1a8a275214bf5cb459734f6480221f0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23880 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me“Nuestros únicos maestros son aquellos que nos dicen: ‘haz junto conmigo”: aproximaciones a una idea de educación en Diferencia y repetición de Gilles DeleuzeCamargo, JuanIntensive differenceDramatizationTyrant teacherMethodEquality od intelligencesDiferencia intensivaDramatizaciónMaestro-tiranoMétodoIgualdad de las inteligencias“Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education and his book Difference and Repetition. This article explores and interprets, based on the ontology of Deleuze, an idea of education. The understanding of the concepts of “difference and repetition” and “the dramatization method”, allows me to think how to inscribe them in the educational field, which are their consequences and what is their scope. These ideas invite us to return to the themes of intellectual emancipation and equality, based on Jacotot’s and Renciere’s works.En la bibliografía más reciente en torno a la obra filosófica de Deleuze no se ha abordado la relación entre una idea de educación y su libro Diferencia y repetición. Este artículo explora e interpreta a partir de la ontología de Deleuze una idea de formación. Parte de la comprensión de sus ideas de «diferencia y repetición” y del “método de dramatización” me permiten pensar cómo estas se inscriben en el terreno educativo, cuáles son sus alcances y consecuencias, ideas que me llevan, por lo demás, a retomar los temas de la emancipación intelectual y la igualdad de la mano de Joseph Jacotot y Jacques Rancière.Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades2021-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880Areté; Vol. 33 Núm. 1 (2021); 49-722223-37411016-913Xreponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880/22724info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/238802023-07-12T21:14:34Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me “Nuestros únicos maestros son aquellos que nos dicen: ‘haz junto conmigo”: aproximaciones a una idea de educación en Diferencia y repetición de Gilles Deleuze |
title |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
spellingShingle |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me Camargo, Juan Intensive difference Dramatization Tyrant teacher Method Equality od intelligences Diferencia intensiva Dramatización Maestro-tirano Método Igualdad de las inteligencias |
title_short |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
title_full |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
title_fullStr |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
title_full_unstemmed |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
title_sort |
Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Camargo, Juan |
author |
Camargo, Juan |
author_facet |
Camargo, Juan |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Intensive difference Dramatization Tyrant teacher Method Equality od intelligences Diferencia intensiva Dramatización Maestro-tirano Método Igualdad de las inteligencias |
topic |
Intensive difference Dramatization Tyrant teacher Method Equality od intelligences Diferencia intensiva Dramatización Maestro-tirano Método Igualdad de las inteligencias |
description |
“Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education and his book Difference and Repetition. This article explores and interprets, based on the ontology of Deleuze, an idea of education. The understanding of the concepts of “difference and repetition” and “the dramatization method”, allows me to think how to inscribe them in the educational field, which are their consequences and what is their scope. These ideas invite us to return to the themes of intellectual emancipation and equality, based on Jacotot’s and Renciere’s works. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880/22724 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades |
dc.source.none.fl_str_mv |
Areté; Vol. 33 Núm. 1 (2021); 49-72 2223-3741 1016-913X reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844706493225500672 |
score |
13.4165325 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).