Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me

Descripción del Articulo

“Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Camargo, Juan
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23880
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Intensive difference
Dramatization
Tyrant teacher
Method
Equality od intelligences
Diferencia intensiva
Dramatización
Maestro-tirano
Método
Igualdad de las inteligencias
id REVPUCP_c1a8a275214bf5cb459734f6480221f0
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23880
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me“Nuestros únicos maestros son aquellos que nos dicen: ‘haz junto conmigo”: aproximaciones a una idea de educación en Diferencia y repetición de Gilles DeleuzeCamargo, JuanIntensive differenceDramatizationTyrant teacherMethodEquality od intelligencesDiferencia intensivaDramatizaciónMaestro-tiranoMétodoIgualdad de las inteligencias“Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education and his book Difference and Repetition. This article explores and interprets, based on the ontology of Deleuze, an idea of education. The understanding of the concepts of “difference and repetition” and “the dramatization method”, allows me to think how to inscribe them in the educational field, which are their consequences and what is their scope. These ideas invite us to return to the themes of intellectual emancipation and equality, based on Jacotot’s and Renciere’s works.En la bibliografía más reciente en torno a la obra filosófica de Deleuze no se ha abordado la relación entre una idea de educación y su libro Diferencia y repetición. Este artículo explora e interpreta a partir de la ontología de Deleuze una idea de formación. Parte de la comprensión de sus ideas de «diferencia y repetición” y del “método de dramatización” me permiten pensar cómo estas se inscriben en el terreno educativo, cuáles son sus alcances y consecuencias, ideas que me llevan, por lo demás, a retomar los temas de la emancipación intelectual y la igualdad de la mano de Joseph Jacotot y Jacques Rancière.Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades2021-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880Areté; Vol. 33 Núm. 1 (2021); 49-722223-37411016-913Xreponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880/22724info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/238802023-07-12T21:14:34Z
dc.title.none.fl_str_mv Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
“Nuestros únicos maestros son aquellos que nos dicen: ‘haz junto conmigo”: aproximaciones a una idea de educación en Diferencia y repetición de Gilles Deleuze
title Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
spellingShingle Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
Camargo, Juan
Intensive difference
Dramatization
Tyrant teacher
Method
Equality od intelligences
Diferencia intensiva
Dramatización
Maestro-tirano
Método
Igualdad de las inteligencias
title_short Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
title_full Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
title_fullStr Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
title_full_unstemmed Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
title_sort Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me
dc.creator.none.fl_str_mv Camargo, Juan
author Camargo, Juan
author_facet Camargo, Juan
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Intensive difference
Dramatization
Tyrant teacher
Method
Equality od intelligences
Diferencia intensiva
Dramatización
Maestro-tirano
Método
Igualdad de las inteligencias
topic Intensive difference
Dramatization
Tyrant teacher
Method
Equality od intelligences
Diferencia intensiva
Dramatización
Maestro-tirano
Método
Igualdad de las inteligencias
description “Our Only Teachers Are Those Who Tell Us: ‘Do Together with Me’”: Approaches to an Idea of Education in Difference and Repetition by Gilles Deleuze”. In the most recent bibliography about Deleuze’s philosophical work, there is no research that studies the relationship between an idea of education and his book Difference and Repetition. This article explores and interprets, based on the ontology of Deleuze, an idea of education. The understanding of the concepts of “difference and repetition” and “the dramatization method”, allows me to think how to inscribe them in the educational field, which are their consequences and what is their scope. These ideas invite us to return to the themes of intellectual emancipation and equality, based on Jacotot’s and Renciere’s works.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-09
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/23880/22724
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades
dc.source.none.fl_str_mv Areté; Vol. 33 Núm. 1 (2021); 49-72
2223-3741
1016-913X
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844706493225500672
score 13.4165325
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).