Retardo Mental Sociocultural o Diferencias Cognitivas en niños de nivel socioeconómico bajo

Descripción del Articulo

The aim of this paper is to analize the term "sociocultural mental relardation" (M.R.) appliable in the U.S.A. to minorities group children who have got bordeline or low I.Q. and school leaming difficulties. In the Latin America context this tenn could be applied to the majority group of c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bravo Valdivieso, Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1993
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/3981
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3981
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:The aim of this paper is to analize the term "sociocultural mental relardation" (M.R.) appliable in the U.S.A. to minorities group children who have got bordeline or low I.Q. and school leaming difficulties. In the Latin America context this tenn could be applied to the majority group of children as well, because of the high rate of school failure and the percenlage of "bordeline" o low I.Q. children, within the lower socio economic and culturallevels of the population The author discusses severa! Latinamerican studies and compares the WISC-R scores of Chilean and American children. It is concluded that the tenn «sociocultural mental relardation» is an inadecuate concept to explain the cognitive and verbal differences between subjects of middle and low socioeconomic level.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).