Personality, state-trait anxiety and admission to university in preuniversity students
Descripción del Articulo
This correlational study identifies personality dimensions, type of anxiety and sociodemographic characteristics of students from a preuniversity center. 1t was conducted with 318 participants of both sexes (43.8% female and 56.2% male) whose ages range from 15 to 19 years old. They were assessed wi...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2000 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6099 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/6099 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | personality state and trait anxiety and admission to university. personalidad ansiedad estado y ansiedad rasgo ingreso a la universidad |
Sumario: | This correlational study identifies personality dimensions, type of anxiety and sociodemographic characteristics of students from a preuniversity center. 1t was conducted with 318 participants of both sexes (43.8% female and 56.2% male) whose ages range from 15 to 19 years old. They were assessed with the following instruments: Costa and McCrae's Persona1ity lnventory NEO PI-R (1992), Spielberger's State-Trait Anxiety lnventory (STAI, 1975) and tutors' reports. Results confirm the presence of a basic factor structure of five dimensions: Likewise, they also reveal significant correlations among Intellectual Quotient (IQ). personality characteristics related to Conscientiousness factor and admission to university. Self-discipline stands out among the facets that correlate with admission. Finally, results are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).