The development of undernourished children: an experimental study on early feeding
Descripción del Articulo
The study was a randomized clinical tria! involving two cohorts (12 and 18 months) of nutritionally at risk Jndonesian children and three types of supplementary feeding: high energy and micronutrients; skimmed milk and micronutrients; and skimmed milk. The hypothesis of the study was that high energ...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2000 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/6096 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/6096 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | undemourishrnent early feeding micronutrients physical growth cognitive and mental development biological maturity motor activity development model desnutrición alimentación temprana micronutrientes crecimiento físico desarrollo mental cognitivo maduración biológica actividad motora modelo de desarrollo |
Sumario: | The study was a randomized clinical tria! involving two cohorts (12 and 18 months) of nutritionally at risk Jndonesian children and three types of supplementary feeding: high energy and micronutrients; skimmed milk and micronutrients; and skimmed milk. The hypothesis of the study was that high energy and micronutrient supplements given early to children could delay on physical growing and mental development. The results showed that a combined energy and micronutrient supplement given for ayear to the 12-month-old children had wide range beneficia! effects. The same supplement given to the 18-month-old had only a modest effect. This suggests that if such an intervention is to he effective it needs to begin early in life. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).