Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies

Descripción del Articulo

Identify content, influence and strategies for welcoming the experience based on the narrative of children who hear voices. Method: narrative-qualitative study, Benjaminian concepts of experience and language were used to analyze the contributions of four children, aged between nine and 12 years old...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: de Souza Cardoso, Clarissa, Antunes Machado, Roberta, Streicher Janelli da Silva, Marta Solange, Leal Argiles, Carmen Terezinha, Prado Kantorski, Luciane, Christello Coimbra, Valéria Cristina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:portugués
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30116
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Mental health assistance
Child health
Hearing voices
Movement International Hearing Voices
Atención a la salud mental
Salud de niños
Escuchar voces
Movimiento Internacional de Escuchar Voces
Soin de la santé mentale
La santé de l’enfant
Auditeurs de voix
Mouvement international des voix entendues
Assistência à saúde mental
Saúde da criança
Ouvidores de vozes
Movimento Internacional de Ouvidores de Vozes
id REVPUCP_7b78e8dbb190a822f9300cde27b2f4a8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30116
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
dc.title.none.fl_str_mv Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
Vivir con voces en la infancia: contenido, influencia y estrategias de recepción
Vivre avec des voix dans l’enfance: contenus, stratégies d’influence et de réception
Conviver com as vozes na infância: conteúdo, influência e estratégias de acolhimento
title Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
spellingShingle Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
de Souza Cardoso, Clarissa
Mental health assistance
Child health
Hearing voices
Movement International Hearing Voices
Atención a la salud mental
Salud de niños
Escuchar voces
Movimiento Internacional de Escuchar Voces
Soin de la santé mentale
La santé de l’enfant
Auditeurs de voix
Mouvement international des voix entendues
Assistência à saúde mental
Saúde da criança
Ouvidores de vozes
Movimento Internacional de Ouvidores de Vozes
title_short Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
title_full Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
title_fullStr Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
title_full_unstemmed Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
title_sort Living with voices in childhood: content, influence and reception strategies
dc.creator.none.fl_str_mv de Souza Cardoso, Clarissa
Antunes Machado, Roberta
Streicher Janelli da Silva, Marta Solange
Leal Argiles, Carmen Terezinha
Prado Kantorski, Luciane
Christello Coimbra, Valéria Cristina
author de Souza Cardoso, Clarissa
author_facet de Souza Cardoso, Clarissa
Antunes Machado, Roberta
Streicher Janelli da Silva, Marta Solange
Leal Argiles, Carmen Terezinha
Prado Kantorski, Luciane
Christello Coimbra, Valéria Cristina
author_role author
author2 Antunes Machado, Roberta
Streicher Janelli da Silva, Marta Solange
Leal Argiles, Carmen Terezinha
Prado Kantorski, Luciane
Christello Coimbra, Valéria Cristina
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Mental health assistance
Child health
Hearing voices
Movement International Hearing Voices
Atención a la salud mental
Salud de niños
Escuchar voces
Movimiento Internacional de Escuchar Voces
Soin de la santé mentale
La santé de l’enfant
Auditeurs de voix
Mouvement international des voix entendues
Assistência à saúde mental
Saúde da criança
Ouvidores de vozes
Movimento Internacional de Ouvidores de Vozes
topic Mental health assistance
Child health
Hearing voices
Movement International Hearing Voices
Atención a la salud mental
Salud de niños
Escuchar voces
Movimiento Internacional de Escuchar Voces
Soin de la santé mentale
La santé de l’enfant
Auditeurs de voix
Mouvement international des voix entendues
Assistência à saúde mental
Saúde da criança
Ouvidores de vozes
Movimento Internacional de Ouvidores de Vozes
description Identify content, influence and strategies for welcoming the experience based on the narrative of children who hear voices. Method: narrative-qualitative study, Benjaminian concepts of experience and language were used to analyze the contributions of four children, aged between nine and 12 years old, self-declared voice hearers. Results and discussions: they presented friendly voices as content that positively influenced daily life, while voices difficult to deal with induced social distancing. The strategies developed were: Reiki practice, participation in the Group, literary writing, drawing, online games. Final considerations: The contents can include voices, visions, and sensations; the influence is attributed to introspection and insecurity, and one of the strategies was the United Children Group.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-12-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116
dc.language.none.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116/27025
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116/27594
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Psicología; Vol. 43 Núm. 1 (2025); 331-357
Revista de Psicología; v. 43 n. 1 (2025); 331-357
2223-3733
0254-9247
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1847878385310629888
spelling Living with voices in childhood: content, influence and reception strategiesVivir con voces en la infancia: contenido, influencia y estrategias de recepciónVivre avec des voix dans l’enfance: contenus, stratégies d’influence et de réceptionConviver com as vozes na infância: conteúdo, influência e estratégias de acolhimentode Souza Cardoso, ClarissaAntunes Machado, RobertaStreicher Janelli da Silva, Marta SolangeLeal Argiles, Carmen TerezinhaPrado Kantorski, LucianeChristello Coimbra, Valéria CristinaMental health assistanceChild healthHearing voicesMovement International Hearing VoicesAtención a la salud mentalSalud de niñosEscuchar vocesMovimiento Internacional de Escuchar VocesSoin de la santé mentaleLa santé de l’enfantAuditeurs de voixMouvement international des voix entenduesAssistência à saúde mentalSaúde da criançaOuvidores de vozesMovimento Internacional de Ouvidores de VozesIdentify content, influence and strategies for welcoming the experience based on the narrative of children who hear voices. Method: narrative-qualitative study, Benjaminian concepts of experience and language were used to analyze the contributions of four children, aged between nine and 12 years old, self-declared voice hearers. Results and discussions: they presented friendly voices as content that positively influenced daily life, while voices difficult to deal with induced social distancing. The strategies developed were: Reiki practice, participation in the Group, literary writing, drawing, online games. Final considerations: The contents can include voices, visions, and sensations; the influence is attributed to introspection and insecurity, and one of the strategies was the United Children Group.Identificar contenidos, influencias y estrategias de acogida de la experiencia a partir de la narrativa de niños que escuchan voces. Método: estudio narrativo-cualitativo, se utilizaron conceptos benjaminianos de experiencia y lenguaje para analizar las contribuciones de cuatro niños, con edades entre nueve y 12 años, auto-declarados oyentes de voz. Resultados y discusiones: presentaron voces amigas como contenidos que influyeron positivamente en la vida cotidiana, hubo distanciamiento social con voces difíciles de manejar. Las estrategias desarrolladas fueron: práctica de Reiki, participación nel Grupo, escritura literaria, dibujo, juegos online. Consideraciones finales: Los contenidos pueden ser voces, visiones y sensaciones; la influencia se atribuye a la introspección y la inseguridad, y una de las estrategias fue el Grupo Niños Unidos.Identifier contenu, l’influence et les stratégies d’accueil de l’expérience basées sur le récit d’enfants qui entendent des voix. Étude narrative-qualitative, les concepts benjaminiens d’expérience et de langage ont été utilisés pour analyser les contributions de quatre enfants, âgés de neuf à 12 ans, auditeurs autoproclamés de voix. Les voix amicales comme des contenus qui influençaient positivement la vie quotidienne, tandis que les voix difficiles à gérer induisaient une distanciation sociale. Les stratégies développées étaient pratique du Reiki, participation au Groupe, l’écriture littéraire, dessin, les jeux en ligne.: Les contenus peuvent être des voix, des visions et des sensations; l’influence est attribuée à l’introspection et à l’insécurité, et l’une des stratégies était le Groupe Enfants Unis.Identificar conteúdo, influência e estratégias de acolhimento a partir da narrativa de crianças que escutam vozes. Método: estudo narrativo-qualitativo utilizou-se conceitos Benjaminianos de experiência e linguagem, analisaram-se as contribuições de quatro crianças, com idades entre nove e 12 anos autodeclaradas ouvidores de vozes. Realizaram-se as atividades com a criação do grupo online Crianças Unidas. Resultados e discussões: apresentaram como conteúdos vozes amigáveis que influenciaram positivamente no cotidiano, enquanto as vozes difíceis de lidar induziram ao distanciamento social. As estratégias desenvolvidas foram: prática do Reiki, participação no Grupo, escrita literária, desenhar, jogos online. Considerações finais: os conteúdos podem ser vozes, visões e sensações; a influência é atribuída à introspecção e insegurança e uma das estratégias foi o Grupo Crianças Unidas.Pontificia Universidad Católica del Perú2024-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116Revista de Psicología; Vol. 43 Núm. 1 (2025); 331-357Revista de Psicología; v. 43 n. 1 (2025); 331-3572223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPporhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116/27025http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30116/27594https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/301162025-04-08T20:58:47Z
score 13.395048
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).