Line motivation and learning results in university students

Descripción del Articulo

The aim of this study was to test a multifactor structure for in-line-evaluation of motivation on specific tasks in u ni versity students. Results showed that the initial motivation explained 12% of the variance of total punctuation of the methodology test and test execution explained 17% of the end...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Maytorena Noriega, María de los Ángeles, González Lomelí, Daniel, Castañeda Figueiras, Sandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2004
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/6854
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/6854
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:motivation
in-line evaluation
structural model
motivación
evaluación en línea
modelo estructural
Descripción
Sumario:The aim of this study was to test a multifactor structure for in-line-evaluation of motivation on specific tasks in u ni versity students. Results showed that the initial motivation explained 12% of the variance of total punctuation of the methodology test and test execution explained 17% of the ending motivation. Therefore, in-line-evaluation model allows instructional prescription to students needs in order to facilitate their leaming and academic success.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).