Competency-based approach in technical education: a case study on ITSC and INFOTEP in the Dominican Republic
Descripción del Articulo
The main objective of this study is to assess the relevance of the competency-based approach in teaching practices within technical and vocational education in the Dominican Republic. The focus is on two institutions: the Instituto Técnico Superior Comunitario (ITSC) and the Instituto Nacional de Fo...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29663 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/29663 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Vocational education Competency-based approach Workforce training Technical education Dominican Republic Educación profesional Enfoque por competencias Formación para el trabajo Formación técnica República Dominicana Educação profissional Abordagem por competências Formação para o trabalho Formação técnica |
Sumario: | The main objective of this study is to assess the relevance of the competency-based approach in teaching practices within technical and vocational education in the Dominican Republic. The focus is on two institutions: the Instituto Técnico Superior Comunitario (ITSC) and the Instituto Nacional de Formación Técnico Profesional (Infotep). The study participants included both students and teaching staff from these institutions. The findings reveal that both ITSC and Infotep are highly regarded across the measured indicators, particularly in the category of pedagogical aspects. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).