The Fauna of Ricardo Nixon School (2016): An Analysis from the Conceptual Metaphor Theory
Descripción del Articulo
The article aims to analyze the metaphors belonging to the animal domain identified in the novel Ricardo Nixon School (Geisse, 2016). The theoretical framework is based on the Conceptual Metaphor Theory and its relationship with literary studies. The analysis procedure consists of the following stag...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/32963 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/32963 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | metáfora conceptual animales novela sistema escolar conceptual metaphor animals novel school system |
| Sumario: | The article aims to analyze the metaphors belonging to the animal domain identified in the novel Ricardo Nixon School (Geisse, 2016). The theoretical framework is based on the Conceptual Metaphor Theory and its relationship with literary studies. The analysis procedure consists of the following stages: labelling, grouping of metaphorical terms into source domains, linking source domain to target domain, and metaphor focus. The metaphors analyzed include STUDENTS ARE ANIMALS, THE TEACHER IS AN ANIMAL, AND WOMEN ARE ANIMALS. The analysis contributes to gaining an understanding of how, through conceptual metaphor, the degradation of the protagonist is constructed throughout their life and professional experience. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).