Perceptions About Passing Through to a New Teaching Modality. An Exploratory Study Among Public Secondary School Teachers in Guadalajara, Mexico

Descripción del Articulo

The aim of this exploratory study, ran in Guadalajara city, Mexico, is to identify, among public education teachers, about the migration process to non presential teaching modalities. The methodological goal was to provide a solid and instantaneous cut in the middle of the experience of these teache...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Chávez Palencia, Talía, González Reyes, Rodrigo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/24588
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24588
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:non presential modalities
perceptions
teachers
public education
basic education
COVID-19
Modalidades no presenciales
percepciones
docentes
educación pública
educación básica
Descripción
Sumario:The aim of this exploratory study, ran in Guadalajara city, Mexico, is to identify, among public education teachers, about the migration process to non presential teaching modalities. The methodological goal was to provide a solid and instantaneous cut in the middle of the experience of these teachers to get the opportunity to compare, in the long term, the evolution of those perceptions.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).