Itineraries, milestones and catalysts associated with the emergence of talent of professors

Descripción del Articulo

This document presents the results of the exploration and contextualization phase of the project “Rutas de emergencia del talento docente, estudio de casos en maestros con un uso sobresaliente de las TIC” (“Teaching talent emergency paths, case study in teachers with outstanding use of ICTs”). It is...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: García-Cepero, María Caridad, Gómez-Hernández, Félix Antonio, Barrios-Martínez, Darcy Milena, Santamaría, Andrea, Castro Fajardo, Laura Estefanía, Sánchez Vallejo, Andrea, Zuluaga Ocampo, Zulma Patricia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14559
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/14559
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:gifted teachers
education
educational quality
exceptional teaching
case study
ICT
talento docente
educación
calidad educativa
prácticas excepcionales
estudio de caso
TIC
educação
qualidade educativa
práticas excepcionais
estudo de caso
Descripción
Sumario:This document presents the results of the exploration and contextualization phase of the project “Rutas de emergencia del talento docente, estudio de casos en maestros con un uso sobresaliente de las TIC” (“Teaching talent emergency paths, case study in teachers with outstanding use of ICTs”). It is a mixed sequential explicative study. The first phase clas- sifies participants utilizing a multiple correspondence analysis. The second phase performs and analyzes three different interviews to nine teachers, utilizing the Gagné model (2009, 2015) to analyze content. This phase identifies itineraries, figures, and significant events in the participants’ histories, which can understand the emergence of teaching talent in the Colombian context.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).