Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru

Descripción del Articulo

Understanding the behavior of those who start--or intend to start--a business is vital for a country of entrepreneurs such as Peru, which registered the third highest rate of active entrepreneurship worldwide in 2011, according to the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). However, Peru also registe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Raunelli, José Carlos, Power, Mauricio, Galarza, Francisco
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/15032
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/15032
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Entrepreneurs
business discontinuation
risk preferences
joy of winning
overconfidence
market entry
taxes
experimental economics
Peru
id REVPUCP_04b360f16dff7e8e7f8c30d050388947
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/15032
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru¿Por qué los emprendedores salen del mercado? Una explicación desde la economía experimental en el PerúRaunelli, José CarlosPower, MauricioGalarza, FranciscoEntrepreneursbusiness discontinuationrisk preferencesjoy of winningoverconfidencemarket entrytaxesexperimental economicsPeruUnderstanding the behavior of those who start--or intend to start--a business is vital for a country of entrepreneurs such as Peru, which registered the third highest rate of active entrepreneurship worldwide in 2011, according to the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). However, Peru also registered, in 2011, one of the highest business discontinuation rates among efficiency-based and resource-based economies. This study represents the first effort to analyze certain behavioral characteristics (risk aversion, joy of winning, overconfidence and tax collection) of a sample of necessity-driven entrepreneurs in Lima, Peru. These features might help explain, in the first place, the decision to become entrepreneurs, but also the decision to leave the market. In particular, wefind that entrepreneurs are risk averse, tend to overestimate their abilities and are willing to work harder when the gross pay is higher (and are taxed) than when it is lower (and are not taxed). Altogether, these traits may explain the high discontinuation rate of businesses in Peru, one of the highest in efficiency-based and resource-based economies.Entender el comportamiento de aquellos que empiezan —o pretenden empezar— un negocio es vital para un país de emprendedores así como el Perú, el cual registró la tercera tasa más alta de emprededeurismo activo a nivel mundial en 2011, de acuerdo con el Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Sin embargo, el Perú también registró, el año 2011, una de las tasas más altas de descontinuación de negocios entre las economías basadas en la eficiencias y recursos. Este estudio representa el primer intento en analizar ciertas características de conducta (aversión al riesgo, alegría por el triunfo, confianza excesiva y el pago de impuestos) de una muestra de emprendedoresmotivados por la necesidad en Lima, Perú. Estas características puede que ayuden a explicar, en primer lugar, la decisión de devenir emprendedores, pero también la decisión de dejar el mercado. En particular, nos encontramos con que los emprendedores son adversos al riesgo, tienden a sobrestimar sus habilidades y están dispuestos a trabajar más duro cuando el pago bruto es mayor (y está sujeto a impuestos) que cuando es menor (y no está sujeto a impuestos). En suma, estas características pueden explicar la alta tasa de descontinuación de negocios en el Perú, una de las más altas en economías basadas en la eficiencia o en recursos.Pontificia Universidad Católica del Perú2016-08-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/1503210.18800/economia.201601.005Economía; Volume 39 Issue 77 (2016); 187-2282304-43060254-4415reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/15032/15545Derechos de autor 2016 Economíahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/150322020-03-04T20:13:34Z
dc.title.none.fl_str_mv Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
¿Por qué los emprendedores salen del mercado? Una explicación desde la economía experimental en el Perú
title Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
spellingShingle Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
Raunelli, José Carlos
Entrepreneurs
business discontinuation
risk preferences
joy of winning
overconfidence
market entry
taxes
experimental economics
Peru
title_short Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
title_full Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
title_fullStr Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
title_full_unstemmed Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
title_sort Why do entrepreneurs leave the market? An explanation from experimental economics in Peru
dc.creator.none.fl_str_mv Raunelli, José Carlos
Power, Mauricio
Galarza, Francisco
author Raunelli, José Carlos
author_facet Raunelli, José Carlos
Power, Mauricio
Galarza, Francisco
author_role author
author2 Power, Mauricio
Galarza, Francisco
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Entrepreneurs
business discontinuation
risk preferences
joy of winning
overconfidence
market entry
taxes
experimental economics
Peru
topic Entrepreneurs
business discontinuation
risk preferences
joy of winning
overconfidence
market entry
taxes
experimental economics
Peru
description Understanding the behavior of those who start--or intend to start--a business is vital for a country of entrepreneurs such as Peru, which registered the third highest rate of active entrepreneurship worldwide in 2011, according to the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). However, Peru also registered, in 2011, one of the highest business discontinuation rates among efficiency-based and resource-based economies. This study represents the first effort to analyze certain behavioral characteristics (risk aversion, joy of winning, overconfidence and tax collection) of a sample of necessity-driven entrepreneurs in Lima, Peru. These features might help explain, in the first place, the decision to become entrepreneurs, but also the decision to leave the market. In particular, wefind that entrepreneurs are risk averse, tend to overestimate their abilities and are willing to work harder when the gross pay is higher (and are taxed) than when it is lower (and are not taxed). Altogether, these traits may explain the high discontinuation rate of businesses in Peru, one of the highest in efficiency-based and resource-based economies.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/15032
10.18800/economia.201601.005
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/15032
identifier_str_mv 10.18800/economia.201601.005
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/economia/article/view/15032/15545
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Economía
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Economía
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Economía; Volume 39 Issue 77 (2016); 187-228
2304-4306
0254-4415
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1836736803804020736
score 13.940932
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).