The The academic load of students in a Faculty of Administration and Economics (Chile). A contribution to university teaching management
Descripción del Articulo
This research studies university students' academic workload who studied design and entrepreneurship in a Faculty of Administration and Economics (Chile). We worked with a quantitative methodology, using the logbook collection technique, where students recorded their academic workload, which wa...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Escuela de Posgrado Newman |
Repositorio: | Revistas - Escuela de Posgrado Newman |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/220 |
Enlace del recurso: | https://journals.epnewman.edu.pe/index.php/IBJ/article/view/220 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | This research studies university students' academic workload who studied design and entrepreneurship in a Faculty of Administration and Economics (Chile). We worked with a quantitative methodology, using the logbook collection technique, where students recorded their academic workload, which was inferentially analyzed by employing clusters. The results show the volume of academic load and provide data for its organization and estimation of credits. Knowing them allows macro and micro-curricular improvements in the teaching of design and entrepreneurship in universities and, at the same time, open debates regarding the workload to better management of university teaching. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).