Quality of the municipal service and satisfaction of the citizens of Piura 2021
Descripción del Articulo
The objective of the research has been to determine the relationship between the quality of the municipal service and the satisfaction of the citizens of Piura 2021. To meet this objective, we collected data using the survey technique and, as an instrument, the questionnaire, which we applied to a r...
Autores: | , , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Autónoma de Tayacaja Daniel Hernández Morillo |
Repositorio: | Revista de investigación científica y tecnológica Llamkasun |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.llamkasun.unat.edu.pe:article/88 |
Enlace del recurso: | https://llamkasun.unat.edu.pe/index.php/revista/article/view/88 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | calidad del servicio satisfacción service quality satisfaction qualidade do serviço satisfação |
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Quality of the municipal service and satisfaction of the citizens of Piura 2021Calidad del servicio municipal y satisfacción de los ciudadanos de Piura 2021Qualidade do serviço municipal e satisfação dos cidadãos de Piura 2021Caballero Marreros, Edson Johan Choquehuanca Saldarriaga, Carlos AlbertoGonzales Agama, Sara H. Valenzuela Muñoz, Albertocalidad del serviciosatisfacciónservice qualitysatisfactionqualidade do serviçosatisfaçãoThe objective of the research has been to determine the relationship between the quality of the municipal service and the satisfaction of the citizens of Piura 2021. To meet this objective, we collected data using the survey technique and, as an instrument, the questionnaire, which we applied to a random sample of 384 citizens. Once the data was collected, we created a database using SPSS Version 25, from which we described the variables (descriptive statistics) and the corresponding hypothesis tests (inferential statistics). The main conclusion we have reached, with the investigation, has been that there is a significant relationship between the quality of the municipal service and the satisfaction of the citizens of Piura 2021.El objetivo de la investigación ha sido determinar la relación que existe entre la calidad del servicio municipal y la satisfacción de los ciudadanos de Piura 2021. Para cumplir con dicho objetivo, recogimos los datos utilizando la técnica de la encuesta y, como instrumento, el cuestionario, que aplicamos a una muestra aleatoria de 384 ciudadanos. Una vez recogidos los datos, elaboramos una base de datos utilizando el SPSS Versión 25, a partir de la cual hicimos la descripción de las variables (la estadística descriptiva) y las pruebas de hipótesis correspondientes (la estadística inferencial). La principal conclusión a que hemos arribado, con la investigación, ha sido que existe una relación significativa entre la calidad del servicio municipal y la satisfacción de los ciudadanos de Piura 2021.O objetivo da pesquisa foi determinar a relação entre a qualidade do serviço municipal e a satisfação dos cidadãos de Piura 2021.Para cumprir este objetivo, recolhemos dados utilizando a técnica de inquérito e, como instrumento, o questionário, que aplicámos a uma amostra aleatória de 384 cidadãos.Llamkasun2022-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://llamkasun.unat.edu.pe/index.php/revista/article/view/88Llamkasun; Vol. 3 No. 1 (2022): Llamkasun (Enero - Junio); 90 - 103Llamkasun; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Llamkasun (Enero - Junio); 90 - 103Llamkasun; Vol. 3 N.º 1 (2022): Llamkasun (Enero - Junio); 90 - 1032709-227510.47797/llamkasun.v3i1reponame:Revista de investigación científica y tecnológica Llamkasuninstname:Universidad Nacional Autónoma de Tayacaja Daniel Hernández Morilloinstacron:UNATspahttps://llamkasun.unat.edu.pe/index.php/revista/article/view/88/105https://llamkasun.unat.edu.pe/index.php/revista/article/view/88/106Derechos de autor 2022 Edson Johan Caballero Marreros, Carlos Alberto Choquehuanca Saldarriaga, Sara H. Gonzales Agama, Alberto Valenzuela Muñozhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.llamkasun.unat.edu.pe:article/882023-04-10T21:18:05Z |
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