Learning styles in freshmen and senior university students from Buenos Aires
Descripción del Articulo
Discusses differences in learning styles, according to socio-demographic and academic variables, and then examine its effect on the academic performance of learners. Participated 300 students from different faculties: Engineering, Medicine, and Psychology. Significant differences were observed in th...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Liberabit |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/287 |
Enlace del recurso: | http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/287 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estilos de aprendizaje estudiantes universitarios rendimiento académico Kolb |
Sumario: | Discusses differences in learning styles, according to socio-demographic and academic variables, and then examine its effect on the academic performance of learners. Participated 300 students from different faculties: Engineering, Medicine, and Psychology. Significant differences were observed in the Assimilator and Pragmatic styles according to age: the first in favor of older students, and the second of younger ones. The men stood out significantly in the Convergent and Adapter styles. Comparing freshmen and senior students, the first expressed a preference for the Pragmatic style, and the second for the Assimilator. The explanatory analysis indicated a negative influence of the Pragmatic style approach, and a positive for the Assimilator on academic performance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).