Thinking Styles in College Students from Buenos Aires
Descripción del Articulo
Different academic situations demand the use of specific thinking styles in order to achieve success in higher educational. The study aims to describe college students’ thinking styles and to relate them with academic achievement. The sample was composed of 225 college stu...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21581 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/21581 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Thinking styles College students Academic achievement Individual differences Estilos de pensamiento Estudiantes universitarios Rendimiento académico Diferencias individuales Styles de pensée Étudiants universitaires Performances académiques Différences individuelles Estilos de pensamento Estudantes universitários Desempenho acadêmico Diferenças individuais |
Sumario: | Different academic situations demand the use of specific thinking styles in order to achieve success in higher educational. The study aims to describe college students’ thinking styles and to relate them with academic achievement. The sample was composed of 225 college students representing diverse majors. A MANCOVA test revealed significant multivariate effects for sex and major, as well as for the interaction between sex and working status. Correlational analysis verified significant associations between academic achievement and styles for Social and Human Science majors. Results are discussed from theoretical and practical standpoints. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).