Thinking Styles in College Students from Buenos Aires

Descripción del Articulo

Different academic situations demand the use of specific thinking styles in order to achieve success in higher educational. The study aims to describe college students’ thinking styles and to relate them with academic achievement. The sample was composed of 225 college stu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Freiberg Hoffmann, Agustín, Uriel, Fabiana, Fernández Da Lama, Rocío Giselle, Fernández Liporace, Mercedes
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21581
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/21581
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Thinking styles
College students
Academic achievement
Individual differences
Estilos de pensamiento
Estudiantes universitarios
Rendimiento académico
Diferencias individuales
Styles de pensée
Étudiants universitaires
Performances académiques
Différences individuelles
Estilos de pensamento
Estudantes universitários
Desempenho acadêmico
Diferenças individuais
Descripción
Sumario:Different academic situations demand the use of specific thinking styles in order to achieve success in higher educational. The study aims to describe college students’ thinking styles and to relate them with academic achievement. The sample was composed of 225 college students representing diverse majors. A MANCOVA test revealed significant multivariate effects for sex and major, as well as for the interaction between sex and working status. Correlational analysis verified significant associations between academic achievement and styles for Social and Human Science majors. Results are discussed from theoretical and practical standpoints.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).