Learning Styles and Learning Strategies in College Students from Buenos Aires
Descripción del Articulo
Learning styles and learning strategies describe students’ preferences while they are developing learning activities—grasping and transforming experience—, successfully integrating new and previous information—. 438 college students between 19 and 36 years old participated. Significant differences b...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/18794 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/18794 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | learning styles learning strategies college students academic achievement metacognition estilos de aprendizaje estrategias de aprendizaje estudiantes universitarios rendimiento académico metacognición estilos de aprendizagem estratégicas de aprendizagem estudantes universitários rendimento académico metacognição |
Sumario: | Learning styles and learning strategies describe students’ preferences while they are developing learning activities—grasping and transforming experience—, successfully integrating new and previous information—. 438 college students between 19 and 36 years old participated. Significant differences by sociodemographic and academic variables were verified both in styles and strategies in several dimensions, as well as significant associations between some strategies and the number of technological resources employed by students. Findings report the influence of specific strategies and styles on academic achievement, whereas styles and strategies vary in students according to academic and sociodemographic features. However certain styles and strategies significantly influencing academic achievement in students composing the whole sample were identified. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).