Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district
Descripción del Articulo
This research aims to determine the relationship between the leadership styles of the director and the assessment of the quality of management in the educational institution 3071 "Manuel T. Garcia Cerrón" Ugel 04 Puente Piedra district. 2016. It is an investigation that corresponds to the...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estilos de iniciativa administración tirana autoridad justa iniciativa encantadora administración basada en valores administración transformacional naturaleza de la administración instructiva Leadership Styles authoritarian leadership democratic leadership charismatic leadership transactional leadership transformational leadership quality educational management |
id |
REVIGOB_c13be91cdc8ed7c41c0882af1bca37e0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46 |
network_acronym_str |
REVIGOB |
network_name_str |
Igobernanza |
repository_id_str |
|
dc.title.none.fl_str_mv |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district Influencia de los estilos de liderazgo del director en la evaluación de la calidad de la gestión en la institución educativa 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, del distrito de Puente Piedra 2016 |
title |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
spellingShingle |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district Trujillo Quezada, María Soledad Estilos de iniciativa administración tirana autoridad justa iniciativa encantadora administración basada en valores administración transformacional naturaleza de la administración instructiva Leadership Styles authoritarian leadership democratic leadership charismatic leadership transactional leadership transformational leadership quality educational management |
title_short |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
title_full |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
title_fullStr |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
title_full_unstemmed |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
title_sort |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 district |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Trujillo Quezada, María Soledad Miranda Castillo, Robert |
author |
Trujillo Quezada, María Soledad |
author_facet |
Trujillo Quezada, María Soledad Miranda Castillo, Robert |
author_role |
author |
author2 |
Miranda Castillo, Robert |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Estilos de iniciativa administración tirana autoridad justa iniciativa encantadora administración basada en valores administración transformacional naturaleza de la administración instructiva Leadership Styles authoritarian leadership democratic leadership charismatic leadership transactional leadership transformational leadership quality educational management |
topic |
Estilos de iniciativa administración tirana autoridad justa iniciativa encantadora administración basada en valores administración transformacional naturaleza de la administración instructiva Leadership Styles authoritarian leadership democratic leadership charismatic leadership transactional leadership transformational leadership quality educational management |
description |
This research aims to determine the relationship between the leadership styles of the director and the assessment of the quality of management in the educational institution 3071 "Manuel T. Garcia Cerrón" Ugel 04 Puente Piedra district. 2016. It is an investigation that corresponds to the type of basic study, their level is descriptive and correlational design. For data collection questionnaires Leadership Styles and questionnaire quality of management quality were used, they were validated by expert judgment (three judges) and then subjected to the test of Cronbach's alpha and style leadership yielded a value of 0.907 and the quality of management was 0.763. The data were subjected to Kosmorov Smirnov test, as resulting resorted to the Spearman correlation test. The sample consisted of 121 parents, 70 teachers and 134 students, who were chosen intentionally nonprobability. The data were processed using the statistical software SPSS version 21, the results indicated that there is evidence of significant correlation with a good level (Rho Spearman is, 784) between the styles of leadership and quality assessment of educational management, in addition to p value less than 0.05 is found. The analysis indicates that the lowest correlation is in the dimensions of authoritarian leadership and quality management with a value of Rho Spearman, 377) and charismatic leadership with the quality of management (Spearman rho, 397). |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46 |
url |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46/43 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 IGORBERNANZA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 IGORBERNANZA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
IGOBERNANZA; Vol. 2 Núm. 6 (2019): Evaluación de la calidad educativa; 60-70 2617-619X 10.47865/igob.vol2.n6.2019 reponame:Igobernanza instname:Instituto Internacional de Gobierno instacron:IGOB |
instname_str |
Instituto Internacional de Gobierno |
instacron_str |
IGOB |
institution |
IGOB |
reponame_str |
Igobernanza |
collection |
Igobernanza |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841716198565216256 |
spelling |
Influence of the principal's leadership styles in the evaluation of the quality of the management in the educational institution 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, of the Puente Piedra 2016 districtInfluencia de los estilos de liderazgo del director en la evaluación de la calidad de la gestión en la institución educativa 3071 “Manuel T. García Cerrón” Ugel 04, del distrito de Puente Piedra 2016Trujillo Quezada, María SoledadMiranda Castillo, RobertEstilos de iniciativaadministración tiranaautoridad justainiciativa encantadoraadministración basada en valoresadministración transformacionalnaturaleza de la administración instructivaLeadership Stylesauthoritarian leadershipdemocratic leadershipcharismatic leadershiptransactional leadershiptransformational leadershipquality educational managementThis research aims to determine the relationship between the leadership styles of the director and the assessment of the quality of management in the educational institution 3071 "Manuel T. Garcia Cerrón" Ugel 04 Puente Piedra district. 2016. It is an investigation that corresponds to the type of basic study, their level is descriptive and correlational design. For data collection questionnaires Leadership Styles and questionnaire quality of management quality were used, they were validated by expert judgment (three judges) and then subjected to the test of Cronbach's alpha and style leadership yielded a value of 0.907 and the quality of management was 0.763. The data were subjected to Kosmorov Smirnov test, as resulting resorted to the Spearman correlation test. The sample consisted of 121 parents, 70 teachers and 134 students, who were chosen intentionally nonprobability. The data were processed using the statistical software SPSS version 21, the results indicated that there is evidence of significant correlation with a good level (Rho Spearman is, 784) between the styles of leadership and quality assessment of educational management, in addition to p value less than 0.05 is found. The analysis indicates that the lowest correlation is in the dimensions of authoritarian leadership and quality management with a value of Rho Spearman, 377) and charismatic leadership with the quality of management (Spearman rho, 397).El objetivo de esta exploración es decidir la conexión entre los estilos de autoridad del ejecutivo y la evaluación de la naturaleza de la administración en el establecimiento instructivo 3071 "Manuel T. García Cerrón" Ugel 04, del área de Puente Piedra. 2016. Es una indagación que se compara con el tipo de investigación fundamental, su dimensión es fascinante y la estructura correlacional. Para la acumulación de información, se utilizaron las encuestas de Estilos de Liderazgo y el Cuestionario de Calidad de la Gestión de la Calidad, se aprobaron a través de un juicio maestro (tres jueces) y luego se presentaron a la prueba alfa de Cronbach, por lo que el estilo de autoridad demostró una estimación de 0.907 y la naturaleza de la Administración. fue de 0.763. La información se envió a la prueba Kosmorov Smirnov, debido a la cual se utilizó la prueba de conexión de Spearman. El ejemplo comprendió 121 tutores, 70 instructores y 134 suplentes, que fueron seleccionados deliberadamente no probabilistas. La información se manejó utilizando el formulario 21 de SPSS de programación factual, los resultados demostraron que existe una prueba de conexión crítica con una dimensión decente (Rho Spearman, 784) entre los estilos de administración y la evaluación de la naturaleza de la administración instructiva, a pesar de la estimación de p encontrada. por debajo de 0.05. El examen muestra que la menor conexión se encuentra en los componentes de la administración del tirano y la naturaleza de la placa con una estimación de Rho de Spearman, 377) y la iniciativa magnética con la naturaleza de la placa (Rho de Spearman, 397).INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2019-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46IGOBERNANZA; Vol. 2 Núm. 6 (2019): Evaluación de la calidad educativa; 60-702617-619X10.47865/igob.vol2.n6.2019reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/46/43Copyright (c) 2019 IGORBERNANZAinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/462021-04-05T02:35:48Z |
score |
12.860346 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).