Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University

Descripción del Articulo

The main objective of the study was to prove the effectiveness of a remedial grammar course created by the Center of Language Studies at San Ignacio de Loyola university (Lima, Peru) through the application of a multiple regression model to a sample of 987 subjects. Prior to the construction of the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Zevallos Valdivia, María Eugenia, Gallegos Ruiz Conejo, Ada Lucía
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Instituto Internacional de Gobierno
Repositorio:Igobernanza
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/180
Enlace del recurso:https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gramática
enseñanza
inglés
supuestos de normalidad
regresión
Grammar
teaching
English
normality assumptions
regression
id REVIGOB_2428f3815a540aa446dc8a3b92d6e09a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/180
network_acronym_str REVIGOB
network_name_str Igobernanza
repository_id_str
spelling Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian UniversityMétodo predictivo para comprobar la efectividad de la enseñanza de la gramática en un curso remedial de inglés en una Universidad PeruanaZevallos Valdivia, María EugeniaGallegos Ruiz Conejo, Ada LucíaGramáticaenseñanzaingléssupuestos de normalidadregresiónGrammarteachingEnglishnormality assumptionsregressionThe main objective of the study was to prove the effectiveness of a remedial grammar course created by the Center of Language Studies at San Ignacio de Loyola university (Lima, Peru) through the application of a multiple regression model to a sample of 987 subjects. Prior to the construction of the model, the cause-effect relationship among variables was confirmed by applying the probabilistic dependence test, and afterwards the normality assumptions were verified. The results indicated the model goodness of fit of nearly 70% – correlation coefficient of 0.697 – in relation to the dependent variable. It was thus demonstrated that the evaluation instruments used in the course, the selection and right dosage of its contents played a pivotal role in the validity of the model by making it applicable to future courses of a similar nature.El objetivo del estudio fue el de comprobar la efectividad de un curso remedial de gramática inglesa creado por el Center For Language Studies de la Universidad San Ignacio de Loyola (Lima, Perú) a través de la aplicación de un modelo predictivo de regresión múltiple a una muestra de 987 sujetos. Previo a la construcción del modelo, se constató la causalidad de variables aplicando la prueba de dependencia probabilística y luego se procedió a verificar el cumplimiento de los supuestos de normalidad. Los resultados indicaron una bondad de ajuste del modelo predictivo de casi 70% – coeficiente de correlación = 0.697 – con respecto a la variable a explicar. Ello demostró la efectividad no solo de los instrumentos de evaluación utilizados sino de la selección y dosificación de los contenidos propuestos validando el modelo y haciéndolo aplicable a cursos similares en el futuro.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2022-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180IGOBERNANZA; Vol. 5 Núm. 17 (2022): Integridad y autonomía universitaria; 288-3202617-619X10.47865/igob.vol5.n17.2022reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180/313https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1802022-06-22T15:38:08Z
dc.title.none.fl_str_mv Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
Método predictivo para comprobar la efectividad de la enseñanza de la gramática en un curso remedial de inglés en una Universidad Peruana
title Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
spellingShingle Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
Zevallos Valdivia, María Eugenia
Gramática
enseñanza
inglés
supuestos de normalidad
regresión
Grammar
teaching
English
normality assumptions
regression
title_short Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
title_full Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
title_fullStr Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
title_full_unstemmed Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
title_sort Predictive method to check the effectiveness of teaching grammar in a remedial english course at a Peruvian University
dc.creator.none.fl_str_mv Zevallos Valdivia, María Eugenia
Gallegos Ruiz Conejo, Ada Lucía
author Zevallos Valdivia, María Eugenia
author_facet Zevallos Valdivia, María Eugenia
Gallegos Ruiz Conejo, Ada Lucía
author_role author
author2 Gallegos Ruiz Conejo, Ada Lucía
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Gramática
enseñanza
inglés
supuestos de normalidad
regresión
Grammar
teaching
English
normality assumptions
regression
topic Gramática
enseñanza
inglés
supuestos de normalidad
regresión
Grammar
teaching
English
normality assumptions
regression
description The main objective of the study was to prove the effectiveness of a remedial grammar course created by the Center of Language Studies at San Ignacio de Loyola university (Lima, Peru) through the application of a multiple regression model to a sample of 987 subjects. Prior to the construction of the model, the cause-effect relationship among variables was confirmed by applying the probabilistic dependence test, and afterwards the normality assumptions were verified. The results indicated the model goodness of fit of nearly 70% – correlation coefficient of 0.697 – in relation to the dependent variable. It was thus demonstrated that the evaluation instruments used in the course, the selection and right dosage of its contents played a pivotal role in the validity of the model by making it applicable to future courses of a similar nature.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-22
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180
url https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/180/313
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)
publisher.none.fl_str_mv INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)
dc.source.none.fl_str_mv IGOBERNANZA; Vol. 5 Núm. 17 (2022): Integridad y autonomía universitaria; 288-320
2617-619X
10.47865/igob.vol5.n17.2022
reponame:Igobernanza
instname:Instituto Internacional de Gobierno
instacron:IGOB
instname_str Instituto Internacional de Gobierno
instacron_str IGOB
institution IGOB
reponame_str Igobernanza
collection Igobernanza
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843618847609847808
score 12.87381
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).