Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences

Descripción del Articulo

The work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study see...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cruz-García, Darwin, Ruiz, Jimena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/71
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategia pedagógica
intervención social
habilidades
parentalidad positiva y práctica
Pedagogical strategy
social intervention
skills
positive parenting and practice
id REVIE_65a00fbf19ec662732917a7badb611ad
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/71
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social SciencesEscuelas de parentalidad positiva una estrategia pedagógica desde para las prácticas profesionales en las Ciencias SocialesCruz-García, DarwinRuiz, JimenaEstrategia pedagógicaintervención socialhabilidadesparentalidad positiva y prácticaPedagogical strategysocial interventionskillspositive parenting and practiceThe work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study seeks to describe the pedagogical processes using the mixed method in research. Data collection was given through 7 semi-structured interviews with fields of professional practice, 25 interviews with students in formation of the Social Work program, and the implementation of 2 methodological guides aimed at the general population and institutional officials in the municipalities of Soacha and Sibaté. Therefore, basing pedagogy on the social side is necessary to count different methods that allow making sense and purpose for professional intervention. Accordingly, trying to understand and explain new pedagogical strategies becomes a fundamental need to guide social interventions.El trabajo plantea la reflexión de las escuelas de parentalidad positiva como estrategias pedagógicas desde los escenarios de prácticas profesionales y establece la posibilidad de la expresión de la intervención profesional, como proceso diverso; en donde, la formación combina habilidad, teoría y práctica. Este estudio busca describir los procesos pedagógicos a través de la utilización del método mixto en investigación. La recolección de datos es a través de 7 entrevistas semiestructuradas a campos de práctica profesional, 25 entrevistas a estudiantes en formación del programa de Trabajo Social, y la implementación de 2 guías metodológicas dirigidas a población general y funcionarios de institucionales en los municipios de Soacha y Sibaté. Por tanto, fundamentar la pedagogía en lo social es necesario para contar distintos métodos que permitan darle sentido y finalidad a la intervención profesional. En consecuencia, tratar de comprender y explicar nuevas estrategias pedagógicas se convierte en una necesidad fundamental para orientar intervenciones sociales.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/7110.35622/j.rie.2020.01.009Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 147-1612664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/146https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/147https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/449https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/450Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruizhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/712024-10-05T13:56:26Z
dc.title.none.fl_str_mv Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
Escuelas de parentalidad positiva una estrategia pedagógica desde para las prácticas profesionales en las Ciencias Sociales
title Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
spellingShingle Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
Cruz-García, Darwin
Estrategia pedagógica
intervención social
habilidades
parentalidad positiva y práctica
Pedagogical strategy
social intervention
skills
positive parenting and practice
title_short Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
title_full Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
title_fullStr Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
title_full_unstemmed Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
title_sort Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
dc.creator.none.fl_str_mv Cruz-García, Darwin
Ruiz, Jimena
author Cruz-García, Darwin
author_facet Cruz-García, Darwin
Ruiz, Jimena
author_role author
author2 Ruiz, Jimena
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Estrategia pedagógica
intervención social
habilidades
parentalidad positiva y práctica
Pedagogical strategy
social intervention
skills
positive parenting and practice
topic Estrategia pedagógica
intervención social
habilidades
parentalidad positiva y práctica
Pedagogical strategy
social intervention
skills
positive parenting and practice
description The work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study seeks to describe the pedagogical processes using the mixed method in research. Data collection was given through 7 semi-structured interviews with fields of professional practice, 25 interviews with students in formation of the Social Work program, and the implementation of 2 methodological guides aimed at the general population and institutional officials in the municipalities of Soacha and Sibaté. Therefore, basing pedagogy on the social side is necessary to count different methods that allow making sense and purpose for professional intervention. Accordingly, trying to understand and explain new pedagogical strategies becomes a fundamental need to guide social interventions.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71
10.35622/j.rie.2020.01.009
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2020.01.009
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/146
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/147
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/449
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/450
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruiz
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruiz
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
audio/mpeg
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 147-161
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1847250155886084096
score 13.466462
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).