Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences
Descripción del Articulo
The work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study see...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/71 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategia pedagógica intervención social habilidades parentalidad positiva y práctica Pedagogical strategy social intervention skills positive parenting and practice |
| id |
REVIE_65a00fbf19ec662732917a7badb611ad |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/71 |
| network_acronym_str |
REVIE |
| network_name_str |
Revista Innova Educación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social SciencesEscuelas de parentalidad positiva una estrategia pedagógica desde para las prácticas profesionales en las Ciencias SocialesCruz-García, DarwinRuiz, JimenaEstrategia pedagógicaintervención socialhabilidadesparentalidad positiva y prácticaPedagogical strategysocial interventionskillspositive parenting and practiceThe work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study seeks to describe the pedagogical processes using the mixed method in research. Data collection was given through 7 semi-structured interviews with fields of professional practice, 25 interviews with students in formation of the Social Work program, and the implementation of 2 methodological guides aimed at the general population and institutional officials in the municipalities of Soacha and Sibaté. Therefore, basing pedagogy on the social side is necessary to count different methods that allow making sense and purpose for professional intervention. Accordingly, trying to understand and explain new pedagogical strategies becomes a fundamental need to guide social interventions.El trabajo plantea la reflexión de las escuelas de parentalidad positiva como estrategias pedagógicas desde los escenarios de prácticas profesionales y establece la posibilidad de la expresión de la intervención profesional, como proceso diverso; en donde, la formación combina habilidad, teoría y práctica. Este estudio busca describir los procesos pedagógicos a través de la utilización del método mixto en investigación. La recolección de datos es a través de 7 entrevistas semiestructuradas a campos de práctica profesional, 25 entrevistas a estudiantes en formación del programa de Trabajo Social, y la implementación de 2 guías metodológicas dirigidas a población general y funcionarios de institucionales en los municipios de Soacha y Sibaté. Por tanto, fundamentar la pedagogía en lo social es necesario para contar distintos métodos que permitan darle sentido y finalidad a la intervención profesional. En consecuencia, tratar de comprender y explicar nuevas estrategias pedagógicas se convierte en una necesidad fundamental para orientar intervenciones sociales.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/7110.35622/j.rie.2020.01.009Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 147-1612664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/146https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/147https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/449https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/450Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruizhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/712024-10-05T13:56:26Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences Escuelas de parentalidad positiva una estrategia pedagógica desde para las prácticas profesionales en las Ciencias Sociales |
| title |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| spellingShingle |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences Cruz-García, Darwin Estrategia pedagógica intervención social habilidades parentalidad positiva y práctica Pedagogical strategy social intervention skills positive parenting and practice |
| title_short |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| title_full |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| title_fullStr |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| title_full_unstemmed |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| title_sort |
Schools of positive parenting a pedagogical strategy since for professional practices in the Social Sciences |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Cruz-García, Darwin Ruiz, Jimena |
| author |
Cruz-García, Darwin |
| author_facet |
Cruz-García, Darwin Ruiz, Jimena |
| author_role |
author |
| author2 |
Ruiz, Jimena |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Estrategia pedagógica intervención social habilidades parentalidad positiva y práctica Pedagogical strategy social intervention skills positive parenting and practice |
| topic |
Estrategia pedagógica intervención social habilidades parentalidad positiva y práctica Pedagogical strategy social intervention skills positive parenting and practice |
| description |
The work raises the reflection of schools of positive parenting as pedagogical strategies from the scenarios of professional practices and establishes the possibility of expression of professional intervention, as a diverse process; where, training combines skill, theory and practice. This study seeks to describe the pedagogical processes using the mixed method in research. Data collection was given through 7 semi-structured interviews with fields of professional practice, 25 interviews with students in formation of the Social Work program, and the implementation of 2 methodological guides aimed at the general population and institutional officials in the municipalities of Soacha and Sibaté. Therefore, basing pedagogy on the social side is necessary to count different methods that allow making sense and purpose for professional intervention. Accordingly, trying to understand and explain new pedagogical strategies becomes a fundamental need to guide social interventions. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71 10.35622/j.rie.2020.01.009 |
| url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71 |
| identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2020.01.009 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
| language |
spa eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/146 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/147 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/449 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/71/450 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruiz https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Darwin Cruz-García, Jimena Ruiz https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf audio/mpeg audio/mpeg |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 147-161 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
| instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| instacron_str |
INUDI |
| institution |
INUDI |
| reponame_str |
Revista Innova Educación |
| collection |
Revista Innova Educación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1847250155886084096 |
| score |
13.466462 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).