The essay as a learning tool and strategy
Descripción del Articulo
The present work tries to innovate the area of higher education through the study of the benefits that the writing of the essay presents as a pedagogical tool and strategy in the higher education level of Puerto Rico. We continually observe language teachers the great difficulties that students pres...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/33 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/33 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje ensayo herramienta redacción escritura estrategia Essay learning tool writing strategy |
Sumario: | The present work tries to innovate the area of higher education through the study of the benefits that the writing of the essay presents as a pedagogical tool and strategy in the higher education level of Puerto Rico. We continually observe language teachers the great difficulties that students present in their main years of university education because they do not know many of the basic tools for efficient writing. The proposal that defends this research is the efficient writing using the argumentative essay and its preparation in the academic teaching classroom. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).