About the article entitled “Bioethics and digital environment: current challenges in medical education”
Descripción del Articulo
Dear Editor: Having read the article by Luis Yushimito Rubiños in the latest volume of the journal (2024-4)—which addresses a critical issue in medical education: the integration of bioethics into digital environments and the rise of new forms of academic fraud driven by technology misuse—we find it...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Horizonte médico |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:horizontemedico.usmp.edu.pe:article/3315 |
Enlace del recurso: | https://www.horizontemedico.usmp.edu.pe/index.php/horizontemed/article/view/3315 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | Dear Editor: Having read the article by Luis Yushimito Rubiños in the latest volume of the journal (2024-4)—which addresses a critical issue in medical education: the integration of bioethics into digital environments and the rise of new forms of academic fraud driven by technology misuse—we find it relevant to reflect on the ethical challenges this transformation entails. Given the rapid pace of technological change, ongoing vigilance is essential to safeguard academic integrity. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).