Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education
Descripción del Articulo
The paper is the result of research, carried out within the environ- ment of higher education in the city of Bogotá, through the application and development of Transmedia strategies, as a tool for construction, response and appropriation of knowledge within the academic environment. There- fore, the...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/326 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educommunication Transmedia Pedagogical didactics Educational technology Educomunicación Didácticas pedagógicas Tecnología educativa |
| id |
REVCOA_c7c5b2be51587bdc334e2ae5cf1d3a19 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/326 |
| network_acronym_str |
REVCOA |
| network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher EducationLa narrativa Transmedia como apoyo pedagógico para la formación disciplinar de los estudiantes en la Educación SuperiorRibero Salazar, FabioPérez Barrera, HaroldRodríguez Ruíz, MauricioEducommunicationTransmediaPedagogical didacticsEducational technologyEducomunicaciónTransmediaDidácticas pedagógicasTecnología educativaThe paper is the result of research, carried out within the environ- ment of higher education in the city of Bogotá, through the application and development of Transmedia strategies, as a tool for construction, response and appropriation of knowledge within the academic environment. There- fore, the processes developed throughout the research are presented and demonstrates how transmedia can be a useful tool in the pedagogical work of teachers. This study is supported by a theoretical analysis that from the field of educommunication, shows the close relationship that exists between the media, pedagogy and communication and how they relate to ICTs and technological advances.El artículo es el resultado de un proyecto de investigación, realiza- do dentro del entorno de la Educación Superior en la ciudad de Bogotá, me- diante la aplicación y desarrollo de estrategias transmedia, como herramienta de construcción, respuesta y apropiación del conocimiento dentro del entorno académico. Por lo tanto, se presentan los procesos desarrollados a lo largo de la investigación y demuestra cómo la transmedia puede ser una herramienta útil en el quehacer pedagógico de los docentes. Este estudio está respaldado en un análisis teórico que, desde el campo de la educomunicación, muestra la estrecha relación que existe entre los medios, la pedagogía y la comunicación y cómo se relacionan con las TIC y los avances tecnológicos.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2019-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/epub+ziphttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/32610.24265/cian.2019.n10.04Correspondences & analysis; No. 10 (2019): Correspondences & analysis N°10 2019 (july - december)Correspondencias & análisis; Núm. 10 (2019): Correspondencias & análisis N°10 2019 (julio - diciembre)2304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/412http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/428http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/927http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/471Derechos de autor 2019 Fabio Ribero Salazar, Harold Pérez Barrera, Mauricio Rodríguez Ruízinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3262025-01-17T16:18:24Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education La narrativa Transmedia como apoyo pedagógico para la formación disciplinar de los estudiantes en la Educación Superior |
| title |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| spellingShingle |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education Ribero Salazar, Fabio Educommunication Transmedia Pedagogical didactics Educational technology Educomunicación Transmedia Didácticas pedagógicas Tecnología educativa |
| title_short |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| title_full |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| title_fullStr |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| title_full_unstemmed |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| title_sort |
Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Ribero Salazar, Fabio Pérez Barrera, Harold Rodríguez Ruíz, Mauricio |
| author |
Ribero Salazar, Fabio |
| author_facet |
Ribero Salazar, Fabio Pérez Barrera, Harold Rodríguez Ruíz, Mauricio |
| author_role |
author |
| author2 |
Pérez Barrera, Harold Rodríguez Ruíz, Mauricio |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educommunication Transmedia Pedagogical didactics Educational technology Educomunicación Transmedia Didácticas pedagógicas Tecnología educativa |
| topic |
Educommunication Transmedia Pedagogical didactics Educational technology Educomunicación Transmedia Didácticas pedagógicas Tecnología educativa |
| description |
The paper is the result of research, carried out within the environ- ment of higher education in the city of Bogotá, through the application and development of Transmedia strategies, as a tool for construction, response and appropriation of knowledge within the academic environment. There- fore, the processes developed throughout the research are presented and demonstrates how transmedia can be a useful tool in the pedagogical work of teachers. This study is supported by a theoretical analysis that from the field of educommunication, shows the close relationship that exists between the media, pedagogy and communication and how they relate to ICTs and technological advances. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-25 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326 10.24265/cian.2019.n10.04 |
| url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326 |
| identifier_str_mv |
10.24265/cian.2019.n10.04 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/412 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/428 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/927 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326/471 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Fabio Ribero Salazar, Harold Pérez Barrera, Mauricio Rodríguez Ruíz info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Fabio Ribero Salazar, Harold Pérez Barrera, Mauricio Rodríguez Ruíz |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/xml application/epub+zip |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 10 (2019): Correspondences & analysis N°10 2019 (july - december) Correspondencias & análisis; Núm. 10 (2019): Correspondencias & análisis N°10 2019 (julio - diciembre) 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
| instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
| instacron_str |
USMP |
| institution |
USMP |
| reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
| collection |
Correspondencias & Análisis |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846804112821190656 |
| score |
12.624894 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).