Transmedia Narrative as pedagogical support for disciplinary training of students in Higher Education
Descripción del Articulo
The paper is the result of research, carried out within the environ- ment of higher education in the city of Bogotá, through the application and development of Transmedia strategies, as a tool for construction, response and appropriation of knowledge within the academic environment. There- fore, the...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/326 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/326 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educommunication Transmedia Pedagogical didactics Educational technology Educomunicación Didácticas pedagógicas Tecnología educativa |
| Sumario: | The paper is the result of research, carried out within the environ- ment of higher education in the city of Bogotá, through the application and development of Transmedia strategies, as a tool for construction, response and appropriation of knowledge within the academic environment. There- fore, the processes developed throughout the research are presented and demonstrates how transmedia can be a useful tool in the pedagogical work of teachers. This study is supported by a theoretical analysis that from the field of educommunication, shows the close relationship that exists between the media, pedagogy and communication and how they relate to ICTs and technological advances. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).