Land Value Impacts of Metro Line 1 in the Districts of San Borja and Surquillo, Lima -Perú (2023)
Descripción del Articulo
In the global context, there is a growing trend to incorporate mechanisms for land value capture into public policies to address challenges associated with the financing of public transportation infrastructure. For a proper assessment, it is crucial to gather information on the impacts of public act...
Autor: | |
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Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Superintendencia Nacional de Educación Superior Universitaria |
Repositorio: | Registro Nacional de Trabajos conducentes a Grados y Títulos - RENATI |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:renati.sunedu.gob.pe:renati/9186 |
Enlace del recurso: | https://renati.sunedu.gob.pe/handle/sunedu/3656526 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
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In the global context, there is a growing trend to incorporate mechanisms for land value capture into public policies to address challenges associated with the financing of public transportation infrastructure. For a proper assessment, it is crucial to gather information on the impacts of public actions that generate value in private assets, and such information is scarce in the Peruvian context. The main objective of the research was to estimate the impact of Metro Line 1 on housing sales price around three stations in the San Borja - Surquillo district in Lima, Peru. A quantitative methodology was proposed, with an explanatory approach, non-experimental design, and cross-sectional design (2023), for a refined sample of 339 residencial properties surrounding the La Cultura, San Borja Sur, and Angamos stations of Line 1 of the Lima Metro using available information from real estate websites. The evaluation focused on estimating a hedonic pricing model that explains variations in housing sales price based on their structural attributes, neighborhood characteristics, safety attributes, and distance to the nearest station of Metro Line 1. The results show the marginal impact of a unit increase in the distance between the property and the nearest Metro station on the percentage change in the sale price, with an increase of 0.043% for residential properties up to 100m, 0.33% up to 400m, 0.21% up to 800m, and decreasing influence up to a maximum radius between 1200 to 1300 meters. |
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A quantitative methodology was proposed, with an explanatory approach, non-experimental design, and cross-sectional design (2023), for a refined sample of 339 residencial properties surrounding the La Cultura, San Borja Sur, and Angamos stations of Line 1 of the Lima Metro using available information from real estate websites. The evaluation focused on estimating a hedonic pricing model that explains variations in housing sales price based on their structural attributes, neighborhood characteristics, safety attributes, and distance to the nearest station of Metro Line 1. The results show the marginal impact of a unit increase in the distance between the property and the nearest Metro station on the percentage change in the sale price, with an increase of 0.043% for residential properties up to 100m, 0.33% up to 400m, 0.21% up to 800m, and decreasing influence up to a maximum radius between 1200 to 1300 meters.A nivel mundial, se evidencia creciente adopción de mecanismos de captura de valor del suelo en políticas públicas, cuya evaluación efectiva requiere información sobre los impactos que generan las acciones públicas en el valor de bienes privados, un conocimiento escaso en el contexto peruano. La investigación se enfocó en estimar el impacto de la proximidad de la Línea 1 del Metro en el precio de venta de viviendas cercanas a tres estaciones en los distritos de San Borja y Surquillo. Se empleó una metodología cuantitativa, explicativa, diseño no experimental, con enfoque transversal (2023), y una muestra de 339 viviendas obtenidas de portales inmobiliarios. La evaluación se basó en un modelo de precios hedónicos que considera atributos estructurales del vecindario, de seguridad y de proximidad a la estación de la Línea 1 del Metro. Los resultados muestran el impacto marginal de un aumento unitario de la distancia entre la propiedad y la estación del Metro más cercana sobre la tasa de variación porcentual del precio de venta con un incremento en 0.043% en viviendas hasta los 100m, 0.33% hasta 400 m, 0.21% hasta los 800m, e influenciando de manera decreciente hasta un radio máximo entre 1200 a 1300 metros de distancia.Corea del Sur. Korea Railway Association (KORASS)Tesis de maestríaapplication/pdfengSeoul National University of Science and TechnologyKRhttps://snut.dcollection.net/public_resource/pdf/200000736094_20240530054237.pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.esSuperintendencia Nacional de Educación Superior Universitaria - SUNEDURegistro Nacional de Trabajos de Investigación - RENATIreponame:Registro Nacional de Trabajos conducentes a Grados y Títulos - RENATIinstname:Superintendencia Nacional de Educación Superior Universitariainstacron:SUNEDUMetro (Medio de transporte)Metro de LimaInfraestructura (Transporte)Accesibilidad urbanaPrecios de las viviendashttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.01.05Land Value Impacts of Metro Line 1 in the Districts of San Borja and Surquillo, Lima -Perú (2023)Impactos en el valor del suelo de la Línea 1 del Metro en los distritos de San Borja y Surquillo, Lima, Perú (2023)info:eu-repo/semantics/masterThesisSeoul National University of Science and Technology. Department of Railway Management & PolicyAdministración de Negocios - Gestión y Política FerroviariaMáster en Administración de Negocios - Gestión y Política Ferroviariahttp://purl.org/pe-repo/renati/level#maestro08167625Cho, Kook-HwanSon, Myoung-SooMun, Sung-Hohttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisORIGINALVidalMatosM.pdfVidalMatosM.pdfTesisapplication/pdf2384770https://renati.sunedu.gob.pe/bitstream/renati/9186/1/VidalMatosM.pdf5090e40a247276730e937bf11b15e08cMD51Autorizacion.pdfAutorizacion.pdfAutorización del registroapplication/pdf219256https://renati.sunedu.gob.pe/bitstream/renati/9186/2/Autorizacion.pdf35d1ae1c2f393722e281641aa060f89dMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://renati.sunedu.gob.pe/bitstream/renati/9186/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53renati/9186oai:renati.sunedu.gob.pe:renati/91862024-05-29 15:43:00.61Registro Nacional de Trabajos de Investigaciónrenati@sunedu.gob.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 |
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