Modelo Prolab: EduRet: Proyecto para mejorar la tasa de retención estudiantil en educación superior
Descripción del Articulo
As stated by the Ministerio de Educación (MINEDU, 2020), the undergraduate retention rate is a phenomenon affected by agents such as infrastructural deficiencies, socio-economic difficulties among others. To confront this scenario in low budget institutions, a modern digital platform is presented. A...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:tesis.pucp.edu.pe:20.500.12404/30300 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/20.500.12404/30300 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Gestión educativa--Perú--Lima Orientación pedagógica--Perú--Lima Educación superior--Aspectos sociales--Perú--Lima Innovaciones tecnológicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
Sumario: | As stated by the Ministerio de Educación (MINEDU, 2020), the undergraduate retention rate is a phenomenon affected by agents such as infrastructural deficiencies, socio-economic difficulties among others. To confront this scenario in low budget institutions, a modern digital platform is presented. Aligned with Sustainable Development Goals (SDG) four, eight and ten. The platform presents personalized features and offers academic, financial, and emotional support to students in risk of academic desertion. The idea is appropriate to colleges or institutes with limited budget. The described platform stands out for its profit-earning capability and scalability. This idea is proposed as tool that helps shorten gaps in the peruvian educational system and allows access to quality education for the students. This tool strengths academic and occupational opportunities for the peruvian population, therefor creating a positive impact in labor and environmental sustainability; and boosting institutional and economic growing along the country. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).