Comunidades profesionales de aprendizaje: de la gestión empresarial a la gestión educativa
Descripción del Articulo
Since the late 1980s, pedagogy has taken a paradigm shift. Once based on indi-vidualistic and hierarchical strategies, currently defends its reflective and colla-borative nature. Originated in business management, professional learning communities have shown a positive impact in educational manageme...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad ESAN |
| Repositorio: | ESAN-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/2513 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12640/2513 https://doi.org/10.34236/rpie.v10i10.89 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Learning Teachers Educational management School Organization Aprendizaje Docente Gestión educativa Escuela Organización https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | Since the late 1980s, pedagogy has taken a paradigm shift. Once based on indi-vidualistic and hierarchical strategies, currently defends its reflective and colla-borative nature. Originated in business management, professional learning communities have shown a positive impact in educational management. Through an exhaustive literature review, this research synthesizes the theory of professional learning communities, analyzing their main components: flexible organizational structure, shared leadership, organizational values, shared vision and collaborative school culture. Finally, the research suggests that the development of organizational strategies focused on the school could complement the work carried out through educational policies. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).