La concesión de los ferrocarriles en el Perú en el periodo 1826-1879

Descripción del Articulo

In 19th century, the construction of railroads in Peru was associated with pro gress and general welfare, driven by the exploitation of guano and the parti cipation of the private sector through concessions. However, this process was marked by disorderly spending, lack of planning and control, and u...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Retamozo Linares, Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad ESAN
Repositorio:ESAN-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/3992
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12640/3992
https://doi.org/10.46631/Giuristi.2024.v5n9.05
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Concessions
Transportation infrastructure
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Public investment
Concesiones
Infraestructura de transporte
Historia del derecho peruano
Inversión pública
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