Assessing service quality in schools of business: dimensions of service quality in continuing professional education (CPE)
Descripción del Articulo
This paper reports the results of a study on service quality in a business school. We examine the concept of service quality with data collected from 205 executive students. The results obtained from applying exploratory factor analysis to our data suggest that the theoretical factor structure consi...
| Autores: | , |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad ESAN |
| Repositorio: | ESAN-Institucional |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/1964 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/462 https://hdl.handle.net/20.500.12640/1964 https://doi.org/10.46631/jefas.1999.n9-10.06 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Business schools Client services Quality Measurement Permanent education Research results Escuelas de negocios Servicios al cliente Calidad Medición Educación permanente Resultados de la investigación https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| Sumario: | This paper reports the results of a study on service quality in a business school. We examine the concept of service quality with data collected from 205 executive students. The results obtained from applying exploratory factor analysis to our data suggest that the theoretical factor structure consisting of five factors could not be empirically replicated. The empirical factor structure consist of four factors (tangibles faculty administration and reliability-empathy) being reliability-empathy the most important dimension for professional students. Confirmatory factor analysis results provide strong support for the four-dimensional structure of service quality in a business school setting. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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