La fabricación digital como herramienta de educación inclusiva para personas con discapacidad visual: análisis literario y bibliométrico
Descripción del Articulo
Technology integration in teaching people with disabilities is essential and has generated the so-called assistive technologies. Among them, digital manufacturing technologies, considered transformative, have made personalization faster and access easier and more affordable, mainly for the visually...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad ESAN |
| Repositorio: | ESAN-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/3323 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12640/3323 https://doi.org/10.26439/limaq2022.n010.5256 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Digital fabrication DIY assistive technology Explicit instructions Visual disability education Educación para personas con discapacidad visual Fabricación digital Instrucción explícita1 Tecnologías de asistencia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.04.08 |
| Sumario: | Technology integration in teaching people with disabilities is essential and has generated the so-called assistive technologies. Among them, digital manufacturing technologies, considered transformative, have made personalization faster and access easier and more affordable, mainly for the visually impaired. This research combines a literature review with bibliometrics to evaluate the application of digital fabrication technologies in the learning process of students with visual disabilities. Likewise, it analyzes its contribution to implementing explicit instruction, a fundamental and transversal methodology for teaching people with and without visual disabilities. It offers a multisensory educational experience and can potentially increase the number of inclusive educational spaces. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).