Experiments to illustrate the resonance frequency in a quartz crystal microbalance with low cost materials
Descripción del Articulo
This study proposes three activities for a multidisciplinary laboratory practice with university students of advanced cycles, these didactic activities seek to develop scientific curiosity through the construction of an analytical instrument. To this end, students assemble a microbalance with low-co...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | UPC-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/676004 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/10757/676004 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | DIY Microbalance Oscillator circuit QCM Smartphone: Science |
Sumario: | This study proposes three activities for a multidisciplinary laboratory practice with university students of advanced cycles, these didactic activities seek to develop scientific curiosity through the construction of an analytical instrument. To this end, students assemble a microbalance with low-cost frequency meters by replacing the oscilloscope with smartphones, DIY frequency counters, and Arduino development boards, for the educational purpose of illustrating the piezoelectric properties of quartz crystal and its relationship with the resonant frequency by experiential learning. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).